péntek, április 20, 2018
Text Size
Jog

Ebben a rovatban hasznos jogi tanácsokkal, hírekkel valamint jogszabályfigyelővel segítjük az olvasókat a tudatos fogyasztói magatartás kialakítása érdekében.

Azt mondták, hogy beázott, ezért nincs lehetősége a fogyasztónak arra, hogy a hibás készülékét garanciálisan megjavítsák vagy kicseréljék. A fogyasztó nem értette, hiszen mindvégig rendeltetésszerűen használta a telefont, a jegyzőkönyv azonban mégis ennek az ellenkezőjét állapította meg, ami a garancia megvonásával járt. Végül a vállalkozás nem tudta bizonyítani a „nem rendeltetésszerű használatot”, ezért járt az ingyen javítás vagy csere a fogyasztónak. Bővebben...

A fogyasztót nem várt meglepetés érte otthon, mikor szembesült az új hűtőszekrényének hiányos és törött belsejével. A problémáit azonban hiába jelezte azonnal a cég felé, ott nem foglalkoztak vele. Később végül bebizonyosodott, hogy a vállalkozásnak kötelessége a hűtőszekrényt kicserélnie vagy annak vételárát visszafizetnie. Bővebben...

Hiába vonatkozott egy éves kötelező jótállás a fogyasztó karácsonykor vásárolt és utóbb meghibásodott táblagépére, ennek ellenére a javítását - kizárólag díj ellenében - végezte volna el a vállalkozás. Végül, mivel a kereskedő nem bizonyította be, hogy a termék az eladáskor még hibátlan volt - ingyen javítás járt a fogyasztónak.

Bővebben...

A karácsonyi forgatagban, mivel az üzletben sokan voltak, a fogyasztó nem próbálta ki az új televízió készülékét, csupán a csomagolás megbontása után azt ellenőrizte le, hogy a képernyő törésmentes. Aláírásával igazolta is, hogy a készüléket sérülésmentesen szállítja haza. Később, a televízió otthoni kicsomagolását követően a fogyasztó hibázott, mivel nem olvasta el a mellékelt használati útmutatót, így egy olyan fóliaréteget is eltávolított a készülék képernyőjéről, mely hiányában a televízió nem alkalmas 3D funkcióra. Bővebben...

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége bíróság előtt támadta meg az SPS Doctors Holding Kft., új nevén Standardps Europe Holding Kft. vállalkozás által használt blanketta szerződés egyes feltételeit. A másodfokú bíróság helyben hagyta az elsőfokú ítéletet, mely teljes egészében helyt adott a keresetnek, azaz immár jogerősen kimondta egyrészt, hogy tisztességtelen a már nem hatályos jogszabályra való hivatkozás. Bővebben...

Varrás mentén szétszakadt cipő, kétóránként kikapcsoló mobiltelefon esetén sokszor felmerül a kérdés, hogy tehetünk-e valamit, vagy el kell viselnünk ezeket a károkat. Ilyenkor esik szó a címben szereplő jótállás, szavatosság, garancia kulcsszavakról, de hogy ezek pontosan mit jelentenek, azt sokan nem tudják. Bővebben...

Azt mondták, hogy beáztatta, ezért kijavítatlanul kapta vissza a fogyasztó azt a nyolcvanezer forintos telefont, ami a kiszállítást követően már be sem kapcsolt. A garanciát pedig megvonták. Holott a készülékre egy éves kötelező jótállás vonatkozott, amit nem lehet csak úgy törölni és „nem rendeltetésszerű használatra” vagy „korrózióra” hivatkozni. A cég pedig nem bizonyította be, hogy a termék az eladáskor még hibátlan volt, ezért ingyen javítás vagy csere járt a fogyasztónak.

Bővebben...

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének tapasztalatai szerint még mindig nincsenek a fogyasztók kellőképp tisztában azzal, mit tehetnek, ha például nem kaptak meg egy küldeményt vagy milyen egyéb dolgokra szükséges odafigyelni akkor, ha postai szolgáltatást vesznek igénybe. Az alábbiakban összefoglaljuk a legfontosabb tudnivalókat. Bővebben...

2014. február 26-án kihirdetésre került a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet, amely az eddiginél szigorúbb, előzetes tájékoztatási kötelezettséget ró a hagyományos értékesítési tevékenységet folytató vállalkozásokra. Emellett az üzleten kívül és a távollevők között kötött szerződésekre vonatkozó előírásokat is módosítja. A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége részletes tájékoztatót állított össze az új, változó előírásokról annak érdekében, hogy tájékoztassa a fogyasztókat jogaikról, a kereskedőket pedig kötelezettségeikről. Az összefoglaló ide kattintva tekinthető meg.

2014. március 15-én hatályba lépett a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (ÚPtk.): mint minden magánjogi kódex, az egymással szerződő felek közötti jogviszonyokat rögzíti. Mivel e körbe tartoznak a fogyasztó és a vállalkozás között megkötésre kerülő szerződések, így az ÚPtk. önkéntelenül is alapvető fogyasztóvédelmi előírásokat rögzít. Bizonyos rendelkezések pedig jelentősen megváltoztak az ÚPtk. előtti, Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvényhez (Ptk.) képest. A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége ezért közérthető tájékoztatóval segíti a fogyasztókat, ezáltal megismertetve velük a fogyasztóvédelmet érintő, lényegesebb módosításokat. Az összefoglaló ide kattintva tekinthető meg.

Az egyes légi járatok törlése vagy késése esetén az utasok által gyakorolható jogokat egy európai uniós jogi norma, a visszautasított beszállás és légi járatok törlése vagy hosszú késése esetén az utasoknak nyújtandó kártalanítás és segítség közös szabályainak megállapításáról, és a 295/91/EGK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, Európai Parlament és a Tanács 261/2004/EK rendelete (EK Rendelet) tartalmazza. E szerint az utasokat speciális jogok illetik meg járattörlés és járatkésés esetén: ezekről részletes összefoglalót állított össze a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége, amely ide kattintva tekinthető meg.

2014. április 29-én került kihirdetésre a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet. Az új jogszabály a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényben szereplő termékszavatossági előírások részletszabályait is rögzíti, a korábbinál pontosabban határozza meg a fogyasztók és a kereskedők kötelezettségeit, emellett szigorúbb tájékoztatás érvényesül a békéltető testületek kapcsán. Bővebben...

2014. február 26-án kihirdetésre került a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet, amely az eddiginél szigorúbb, előzetes tájékoztatási kötelezettséget ró a hagyományos értékesítési tevékenységet folytató vállalkozásokra. Emellett az üzleten kívül és a távollevők között kötött szerződésekre vonatkozó előírásokat is módosítja. A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége részletes tájékoztatót állított össze az új, változó előírásokról annak érdekében, hogy tájékoztassa a fogyasztókat jogaikról, a kereskedőket pedig kötelezettségeikről. Az összefoglaló ide kattintva tekinthető meg.

Az egyes légi járatok törlése vagy késése esetén az utasok által gyakorolható jogokat egy európai uniós jogi norma, a visszautasított beszállás és légi járatok törlése vagy hosszú késése esetén az utasoknak nyújtandó kártalanítás és segítség közös szabályainak megállapításáról, és a 295/91/EGK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, Európai Parlament és a Tanács 261/2004/EK rendelete (EK Rendelet) tartalmazza. E szerint az utasokat speciális jogok illetik meg járattörlés és járatkésés esetén: ezekről részletes összefoglalót állított össze a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége, amely ide kattintva tekinthető meg.

További cikkeink...

3. oldal / 7

<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 Következő > Utolsó >>