kedd, december 18, 2018
Text Size
Jog

Ebben a rovatban hasznos jogi tanácsokkal, hírekkel valamint jogszabályfigyelővel segítjük az olvasókat a tudatos fogyasztói magatartás kialakítása érdekében.

Az egyik panaszos ott sem lakik az ingatlanban, a másik csak nyáron használja a hétvégi házat, ami közös, hogy fizetni kell a szemétszállításért. Van akitől a korábbi 50 %-os díjkedvezményt vonták meg, a másiktól a kukát lopták el, és a pótlásért neki kell fizetnie. Hogyan lehetséges ez? Olyan szolgáltatásért fizessünk, amit nem veszünk igénybe? A rövid válasz: igen. A hosszabb válasz a cikkben olvasható. Bővebben...

A fogyasztó mobilinternet előfizetést kötött két év hűségidővel a szolgáltatónál. Otthon, mikor a tablethez akarta volna csatlakoztatni a sticket derült ki számára, hogy nem fogja tudni használni a szolgáltatást. Bővebben...

A fogyasztó költözés miatt (Vácról Budapestre) kérte az előfizetői csomag (internet, tv, vezetékes telefon) áthelyezését a szolgáltatótól. A szolgáltató ennek nem tudott eleget tenni, így arra akarta kötelezni a fogyasztót, hogy fizesse tovább az előfizetői díjakat, mert ő a régi címen szolgáltat. A fogyasztó nem akart olyan szolgáltatásért fizetni, amit nem tud igénybe venni, a szolgáltató felmondta a szerződést végül és 180.000 Ft kötbér megfizetését kérte a fogyasztótól a hűségidő alatti szerződés megszüntetés miatt. Lehetséges ez? Bővebben...

A fogyasztó hétvégi házába nem szeretett volna vezetékes internet szolgáltatást bekötni, hiszen csak két-három hetente töltötte ott a hétvégét, viszont internetre szüksége volt ebben az időszakban is. Mobilinternet előfizetést vásárolt, rögzítették is, hogy hol szeretné használni, igénybe venni a szolgáltatást. A szolgáltató ígérete szerint van lefedettség azon a területen, a fogyasztónak mégsem működött a szolgáltatás. Bővebben...

Az üzleten kívüli értékesítési forma speciális, a hagyományostól eltérő kereskedelmi forma. Ilyen esetben nem kereskedelmi egységben, azaz boltban, vagy üzlethelyiségben vásároljuk meg a terméket, hanem pl. a fogyasztó otthonában, vagy termékbemutatón. A szerződéskötés helye, módja ilyenkor nem hagyományos, ezért külön jogszabályok biztosítanak speciális többletjogokat a fogyasztóknak, mert a jogalkotó úgy tarja, nincs megfelelő lehetősége a fogyasztónak tudatos döntést hozni a termék megvásárlása során. Bővebben...

Az üzleten kívüli értékesítés formájának szabályai szerteágazóak. A jogi szabályozás minden elemének ismertetésére nem vállalkozunk, azonban fontosnak tartjuk egyes szabályok részletesebb magyarázatát. A hatályos szabályozás szerint indokolás nélküli elállási jog illeti meg a vállalkozással kötött szerződése során a fogyasztót 14 napon belül, ha a szerződés megkötésére a vállalkozás üzlethelyiségén kívül került sor. Bővebben...

Előfordulhat, hogy a panaszt a vállalkozás elutasítja. Két dolgot tehetünk ebben az esetben, beírhatunk a Vásárlók Könyvébe, vagy az elutasítást követően békéltető testülethez vagy bírósághoz fordulhatunk. Elutasítás esetén a vállalkozás ugyanis köteles írásban tájékoztatni arról, hogy panaszunkkal - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezhetjük. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást. Bővebben...

Nem azt a minőséget kaptunk, amit vártunk? Nem annyit fizettünk, amennyi az árcédulára volt írva? Kevesebbet adott vissza a pénztáros? Nem kaptunk számlát? Hogyan kell panaszt tennünk? Miként érvényesíthetjük jogainkat? Melyek a vállalkozások kötelezettségei? Bővebben...

A fogyasztó egy német vállalkozástól internetes honlapján keresztül rendelt egy fejhallgatót, amit hosszú várakozást követően postán meg is kapott. A termék mikrofonjának a minősége annyira rossz volt, hogy úgy döntött a fogyasztó, hogy eláll a vásárlástól. A fogyasztó a 14 napos elállási jogát határidőben, írásban, igazolható módon közölt a vállalkozással, és ezzel egyidejűleg postára adva vissza is küldte a terméket a vállalkozáshoz. A vállalkozás azonban nem fizette vissza a jogszabályban meghatározott 14 napon belül a termék vételárát. Bővebben...

Kétszázezerért vette, cseh billentyűzettel kapta meg a fogyasztó a laptopot. Panaszt tett, szóba sem álltak vele: már felbontotta a csomagolást, mondták. Igaza volt vajon a cégnek? Bővebben...

Két év garancia van rá - mondták az egyszeri panaszosnak, aki örült, milyen jól járt. A szája azonban már legörbült, mikor egy év múlva tönkrement a cipő és elküldték, készíttesse el ő a szakvéleményt, hogy tényleg rossz volt a minősége. Garancia, jótállás, szavatosság - mi a különbség? Megfejtés alább.

Bővebben...

„Vízálló telefont vettem. Két hónapig nem látott vizet, jól is működött. Eljött azonban a fürdés pillanata. Ahogyan kell, minden bemenetet lezártam. A kis merülést követően azonban a telefonom elromlott. Visszavittem oda, ahol vettem, de minden kérésemet elutasították” – mesélte egy vízimádó hölgy. „Mit tehetnék, mit tehetek?” – kérdezi. Bővebben...

Ha a megvásárolt termék hibás, vagy az igénybe vett szolgáltatás nem felel meg a jogszabályban vagy a szerződésben foglalt követelményeket, akkor a fogyasztók minőségi kifogást jelentenek be. Erről jegyzőkönyvet kell felvennie a kereskedőnek. Bővebben...

Sok más szerv mellett időről időre a Gazdasági Versenyhivatal is feltűnik a híradóban egy-egy kifejezetten a fogyasztókat érintő hírben. Tipikusan ilyenek azok az esetek, amikor valamely vállalkozás hirdetése megtévesztő, és az ezt vizsgáló hivatal bírságot szab ki, valójában azonban szinte minden intézkedése hatással van a fogyasztókra, hiszen a versenyt védi. A vállalkozások közötti hatékony verseny győztese pedig nem más, mint a fogyasztó, aki annak köszönhetően jobb minőséggel, olcsóbb árakkal, szélesebb kínálattal találkozik. Bővebben...

További cikkeink...

2. oldal / 7

<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 Következő > Utolsó >>