péntek, október 18, 2019
Text Size
Jog

Ebben a rovatban hasznos jogi tanácsokkal, hírekkel valamint jogszabályfigyelővel segítjük az olvasókat a tudatos fogyasztói magatartás kialakítása érdekében.

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége a soron következő, legújabb fogyasztóvédelmi tesztjében olyan weboldalakat vetett vizsgálat alá, amelyek online társkeresési szolgáltatást nyújtanak a fogyasztóknak.

Bővebben...

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége ezúttal különböző, gyermekjátékokat árusító webáruházakat vizsgált abból a szempontból, közzéteszik-e a kötelező információkat a fogyasztók számára, internetes honlapjukon.

Bővebben...

Hazánkban, ahogy világszerte is, egyre nagyobb teret hódít az e-kereskedelem.  Az internetes vásárlások száma egyre csak nő, több felmérés pedig igazolja, hogy a fogyasztóknak az online megrendelésekbe vetett bizalma tovább javult, legyen szó akár a belföldi, akár pedig a határon átnyúló vásárlásokról. Fogyasztóvédelmi szempontokat vizsgálva azonban még mindig sok kérdés merül fel az internetes vásárlások kapcsán.

Bővebben...

„Akciós vagy használt terméket nem cserélünk akkor sem, ha hibás” – nem egyszer találkozni ilyen szóbeli kereskedői tájékoztatásokkal, vagy épp kiírásokkal az üzletek falain. Rögtön tisztázni kell: ezek megtévesztő tájékoztatások, és jogszabálysértést követ el az a kereskedő, aki ilyen információt ad a fogyasztóknak! Azonban nem mindegy ilyenkor sem, hova fordul a vásárló jogorvoslatért.

Bővebben...

Magyarországon a fővárosi és a megyei kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testületek feladata, hogy a fogyasztók és a vállalkozások közötti viták elsősorban egyezség útján kerüljenek megoldásra, ingyen és gyorsan. Ha viszont az adott, egyedi vitás ügy egy bank, biztosító, pénztár vagy épp egy befektetési vállalkozás nyújtotta szolgáltatással kapcsolatos, akkor már a Pénzügyi Békéltető Testülethez kell fordulni!

Bővebben...

A felvált talpú cipőt nem javítják, a be sem kapcsoló laptop árát nem adják vissza – többször találkozhatnak a fogyasztók ilyen és ehhez hasonló esetekkel. Az már viszont kevésbé ismert, hogy hova kell fordulni azért, hogy megoldódjon a fogyasztóvédelmi vitás ügy!

Bővebben...

Ha új családi házat építettünk egy kivitelezővel, vagy épp egy újonnan épített társasházba költöznek be a fogyasztók valamelyik lakásba, fontos tudni, hogy arra is van kötelező jótállás! Bármilyen fogyasztóvédelmi probléma van, három, öt vagy tíz év ilyenkor a jótállási idő, attól függően, hogy milyen épületrész vagy szerkezet, berendezés hibásodott meg.

Bővebben...

Bárkivel előfordulhat, hogy a háza körül valamilyen, már régebbi, mindennapi használatú fogyasztási cikk elromlik, legyen szó akár egy gázkazánról, hűtőgépről vagy épp egy korábban vásárolt, régi karóráról. Ha ezek elromlanak, és a fogyasztó megrendeli a fizetős javításukat egy vállalkozástól, akkor fontos tudni, hogy az elvégzett munkára hat hónapos kötelező jótállás vonatkozik, amennyiben az ellenérték húszezer forint felett volt!

Bővebben...

A fogyasztók két évig érvényesíthetik a kereskedőkkel szemben a hibás árucikk miatti jogaikat új termékek esetében, használt termék esetében pedig egy évig (ha a termékre ezeknél hosszabb idejű jótállás is vonatkozik, akkor pedig magát a jótállási időt kell figyelembe venni). Nem mindegy azonban, hogyan tesznek panaszt a fogyasztók, hiszen a kereskedői kötelezettségek ez esetben is szigorúak. Azt pedig sosem árt tudni, hogyan kell eljárnia ilyenkor a másik, vitás félnek.

Bővebben...

Habár már 2014. óta a webáruházakra rendkívül szigorú szabályok vonatkoznak, ennek ellenére még mindig előfordul a címben jelzett kikötés. Ebben az esetben a fogyasztókat megfosztják a tizennégy napos indokolás nélküli elállási jog gyakorlásának lehetőségétől. Megteheti-e ezt a kereskedő? A kérdés nem is olyan egyszerű: általában nem lehet ezt kikötni minden egyes termékre, de itt is vannak bizonyos kivételek!

Bővebben...

Elég felmennünk a közösségi oldalakra vagy éppen más internetes oldalakra ahhoz, hogy a vállalkozások számtalan különböző ajánlattal, reklámmal bombázzanak bennünket, fogyasztókat. Ezek közül a kereskedők közül pedig többről még sosem hallottunk, és nem ismerjük, ezért pedig körültekintően kell eljárni, utána kell nézni, ki is a másik fél! Ha már előre tudjuk, mit kell ellenőrizni, akkor sok felesleges bosszúságtól kímélhetjük meg magunkat!

Bővebben...

Arról már szinte mindenki hallott, hogy általában a fogyasztó meggondolhatja magát internetes vásárlásnál, és tizennégy napon belül visszaküldheti a terméket az átvételtől számítva. Ekkor vissza kell kapni a teljes kifizetett összeget. Itt is azonban nem árt tudatosan eljárni, hiszen számos olyan kivétel van, amikor mégsem illeti meg a fogyasztókat a fenti lehetőség! A leggyakoribb, fogyasztókat érintő példákat közöljük, amelyek a mindennapokban általában előfordulhatnak.

Bővebben...

Amikor az interneten vásárolnak valamit a fogyasztók, az nincsen előttük, és legjobb esetben is csak az online közzétett képekre, videókra, tesztekre hagyatkozhatunk, amikor szeretnénk eldönteni azt, hogy tetszik-e tényleg. Épp ezért a fogyasztókat védik az előírások és ilyenkor – bizonyos kivételekkel – meggondolhatják magukat tizennégy napon belül és ekkor vissza kell kapniuk az általuk kifizetett teljes összeget.

Bővebben...

Nem egyszer előfordul, hogy a fogyasztónak valamilyen kifogása támad az üzletben a kereskedővel, de utóbbi megsérti a kötelezettségét és azzal egyáltalán nem foglalkozik. Mit tehet ilyenkor a fogyasztó? Nagyon is sok mindent, hiszen épp erre az esetre (is) szolgál a Vásárlók Könyve, amibe bármikor beírhatja a vásárló a kifogását! Ez ilyenkor írásos, harminc napon megválaszolandó panasznak számít!

Bővebben...

További cikkeink...

1. oldal / 8

<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 Következő > Utolsó >>