vasárnap, július 22, 2018
Text Size
Civil pálya

A fogyasztóvédelmi civil szervezetek tevékeny szerepet vállalnak a hazai fogyasztóvédelemben, ezért itt a szervezetek által megjelentetett híreket olvashatják.

Az internet nem csupán a foglalkoztatás, az üzlet vagy a tudás előtt nyit egyre újabb lehetőségeket, de alapvető előnyökkel jár a fogyasztók számára is, ahogyan arra egy nemrég közzétett kutatás is felhívta a figyelmet – olvasható többek között a Fogyasztók Világszervezete által a közelgő Fogyasztók Világnapja által közzétett dokumentumban. Bővebben...

2017. március 15-e a Fogyasztók Világnapja, amikor is a Consumers International (CI: Fogyasztók Világszervezete) a Bizalomra Épülő Digitális Világ jelentőségére hívja fel a figyelmet. A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége, amely a Fogyasztók Világszervezetének teljes jogú tagja, szintén részt vesz a globális méretű kezdeményezésben és óva inti a fogyasztókat többek között személyes adataik kezelését illetően. Bővebben...

Az internet térnyerésével és a digitalizációval együtt kibővült azon lehetőségek köre is, amelyek adott esetben a gyermekek számára valamilyen kockázattal járhatnak. Zenék, filmek, torrent oldalak – néhány kattintással érhetőek el ma már olyan tartalmak, amelyek engedély nélküli felhasználása szerzői jogsértést eredményezhet. Mindezt úgy, hogy a gyermekek esetleg nem is bírnak arról tudomással, hogy ezzel másoknak anyagi kárt okozhatnak és ennek még súlyosabb jogi következményei is lehetnek. Bővebben...

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége már 2016 májusában jelezte több fogyasztóvédelmi feladatkörrel bíró hatóságnak, így köztük a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóságnak is a jósműsorokkal kapcsolatban megfigyelhető visszásságokat. Megtévesztő tájékoztatások, adatvédelmi aggályok – ezek a műsorszámok egy sor fogyasztóvédelmi problémát felvetnek. Többek között bejelentésünk nyomán a Médiatanács részletes vizsgálatot folytatott le, és megállapította, hogy a jósműsorok valóban megtéveszthetik a fogyasztókat, és továbbította hatósági eljárás céljából az eredményeket a Gazdasági Versenyhivatalnak és a NAV Szerencsejáték Felügyeletnek. Bővebben...

2017. január 15-én kezdetét vette a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének információs médiakampánya. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium támogatásával megvalósuló kezdeményezés keretében a fogyasztók és vállalkozások közérthető televízió- és rádió spotokban nyernek tájékoztatást a békéltető testületek népszerűsítése és az üzleten kívüli értékesítés témakörében jogaikról. Bővebben...

A Szövetség a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium támogatásával Országos Fogyasztóvédelmi Sulirajzpályázatot hirdet Magyarország valamennyi általános- és középiskolája tanulójának, a 8-14 éves gyermekek számára.

Bővebben...

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége felhívja a fogyasztók figyelmét arra, hogy nemrég módosult a közszolgáltatók panaszkezelési eljárása és már nem kötelesek figyelembe venni az ismételten megtett panaszt akkor, ha az nem tartalmaz új információt és azonos a tartalma a korábbi írásbeli kifogással. Legalább ilyen fontos, hogy a fogyasztó a nevét, elérhetőségeit feltüntesse a panaszban – azonosíthatatlan személy esetén ugyanis ismét mellőzhető a panasz kivizsgálása. Bővebben...

Mire figyeljenek a fesztiválok látogatói? Az alábbiakban a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége összegyűjtött néhány fontos és hasznos tudnivalót. Bővebben...

Tisztánérzők, tisztánlátók, tisztánhallók, sámánok, boszorkányok – rendkívül széles a fogyasztók számára „megfoghatatlan” szolgáltatásokat kínáló, betelefonálós műsorok palettája a televízióban. A közel ötszáz forintos percdíjakat a fogyasztók pénztárcája, telefonszámlája bánja, miközben a bekapcsolás nem garantált és olyan általános szerződési feltételeket fogadnak el, amiről nem is tudnak a beletelefonálók. Bővebben...

Hogyan érdemes bankszámlát választani? Kié a felelősség, ha ellopták a bankkártyát?  Mit lehet tenni, ha falba ütközünk és a bank elutasította a panaszt? – többek között ilyen és ehhez hasonló kérdésekre is választ kaphatnak a fogyasztók, ha ellátogatnak a Miskolci Kocsonyafarsangra. A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége a Művészetek Házában várja az érdeklődőket a farsang ideje alatt, 2016. január 29-31. között minden nap 11.00 – 16.00 között. Bővebben...

Előfordul, hogy már csak a karácsonyi ajándék kipróbálásakor derül ki a kapott árucikk hibája, így például az nem működik vagy be sem kapcsol. Esetleg nem sokkal később megy tönkre. Ilyenkor különleges jogok illetik meg a fogyasztót, aki kérheti például a termék kijavítását-kicserélését is. Ha viszont az ajándék hibája mindössze annyi, hogy „nem tetszik”, akkor csak a kereskedő jóindulatán múlik, kicseréli-e azt vagy épp visszaadja-e annak vételárát. Bővebben...

2015. december 11-én kihirdetésre került az a régóta várt jogszabály, amely szigorítja a termékbemutatókra vonatkozó fogyasztóvédelmi előírásokat. E szerint már 2015. december 12-től tilos a termékbemutatón kölcsönszerződést aláíratni a fogyasztóval, valamint a rendezvény hirdetése során ajándékjuttatásra, árengedményre, egyéb kedvezményre vagy ajándéksorsolásra hivatkozni. Bővebben...

Ki minősül lakossági fogyasztónak? Ki a védendő fogyasztó? Mi a különbség a lakossági és a nem lakossági fogyasztónak? – többek közt ilyen és ehhez hasonló kérdésekre adott válaszok is megtudhatók a Magyar Energiafogyasztók Szövetsége által elkészített összefoglalóból. A dokumentum ide kattintva tekinthető meg teljes terjedelmében.

További cikkeink...

3. oldal / 6

<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 Következő > Utolsó >>