kedd, július 17, 2018
Text Size
Civil pálya

A fogyasztóvédelmi civil szervezetek tevékeny szerepet vállalnak a hazai fogyasztóvédelemben, ezért itt a szervezetek által megjelentetett híreket olvashatják.

A fogyasztók egyik legfontosabb joga, hogy bármikor panasszal fordulhatnak a vállalkozásokhoz, amelyek azzal kötelesek érdemben foglalkozni. A panaszkezelésnek emellett is még több fontos előírása van és nem csak egyféle mód van a kifogás megtételére, azt meg lehet tenni szóban személyesen, telefonon és írásban is.

Bővebben...

Ma Magyarországon több különböző, fogyasztóvédelmi feladatkörrel bíró hatóság felel azért, hogy a vállalkozások betartsák a fogyasztóvédelmi előírásokat. Az alábbiakban rövid betekintést nyújtunk abba, hogy az állami szervek közül mely részfeladatokért ki felel.

Bővebben...

Egyre többen tudnak már a fogyasztók a békéltetés lehetőségéről és arról, hogy a békéltető testületek fogyasztóvédelmi vita esetén ingyenes, gyors megoldást kínálnak a vállalkozással való megegyezés érdekében. Országszerte elérhetőek és legyen szó akár egy vitás telefonszámláról, hűségszerződésről, jogtalan gázszámláról, garanciális kifogásról, segítenek annak elintézésében és a megegyezésben.

Bővebben...

Több felmérés is szólt arról, hogy a fogyasztók jelentős hányada feladja, ha valamilyen problémát tapasztal egy vállalkozással. Nem viszik tovább az ügyet, így az nem is oldódhat meg. Holott éppen az egyedi fogyasztóvédelmi vitás ügyek ingyenes, gyors megoldása érdekében működnek a békéltető testületek. A fogyasztóvédelmi hatóság pedig a jogsértések kivizsgálásáért felelős, aminek adott esetben bírság is lehet az eredménye a cégre nézve.

Bővebben...

A fogyasztók körében egyre divatosabbnak számít az internetes vásárlás, sokkalta egyszerűbb és kényelmesebb, sokak szerint hatékonyabb formája ez a vásárlásoknak. Azonban ilyenkor nincs ott a termék a vásárló előtt, nem tudja megnézni és csak átvételkor szembesülhet azzal, olyan-e, mint amilyenre számított. Épp ezért ilyenkor a fogyasztók különleges védelemben részesülnek és többletvédelem illeti meg őket.

Bővebben...

Az többek előtt ismert, hogy a terméket bizonyos esetekben vissza lehet vinni a kereskedőkhöz, ugyanakkor az már közel sem mindegy, miért kerül arra sor, és ezt milyen időtartamon belül teszi meg a fogyasztó. 72 órás szabály nincsen, ahogy három napos sem – és három munkanapon belül is csak akkor lehet rögtön cserét kérni a kereskedőtől, ha tartós fogyasztási cikkről van szó és a hiba miatt azt nem lehet használni.

Bővebben...

Valentin-napi ajándékozás után sokan viszik vissza az üzletekbe a korábban meglepetésnek szánt termékeket és próbálják azt kicseréltetni. Nem mindegy azonban, hogy erre miért kerül sor. A kereskedő ugyanis csak és kizárólag a hibás árucikkeket köteles kicserélni (vagy épp a kijavítást felajánlani, ha számára ez az olcsóbb megoldás). Egyébként viszont (hacsak ezt külön nem vállalta), nem köteles visszavenni a hibátlan terméket.

Bővebben...

A fogyasztó interneten rendelt és vásárolt meg egy gázkonvektort 70.000 Ft-ért, de néhány nappal később meggondolta magát, és az árucikket visszajuttatta még tizennégy napon belül a vállalkozásnak. Ennek ellenére a cég továbbra is visszatartotta a korábban kifizetett összeget, arra hivatkozva, hogy még szüksége van az eredeti számlára is a visszautaláshoz. Megteheti-e ezt egy webáruház?

Bővebben...

Előre kifizetett, de elmaradt színházi előadások vagy koncertek, lemondott fellépések, hiányos fogyasztói tájékoztatás a szervezők részéről, vissza nem térített jegyárak. A nyári fesztiválok, koncertek, egyéb zenés programok időszakában a fogyasztók könnyen olyan helyzetben találhatják magukat, hogy hiába fizettek ki egy előadást, de az elmarad és később probléma van a jegyárak visszatérítésével.

Bővebben...

Tizenöt napon túli tartozásnál negyvenszeres bírság, a korábban megszokott ingyenes várakozási övezet fizetőssé nyilvánítása, félregépelt rendszámok a mobilparkolásnál, eltérő parkolási szabályok az egyes kerületekben, településeken – mindezzel tisztában kell lenni az autósoknak. Ám mindez elkerülhető a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége tanácsainak segítségével.

Bővebben...

2015 szeptemberétől már a vállalkozásoknak kötelező együttműködni a békéltető testületi eljárásban, ha egy fogyasztó a céggel szemben kérelmet adott be. Ennek köszönhetően sokkalta nagyobb arányban kerülhet sor a vitás fogyasztóvédelmi ügyek megoldására, legyen szó akár egy elromlott laptopról, vitatott hírközlési számláról vagy akár egy problémás internetes vásárlásról. Bővebben...

A fogyasztó egy neves gyártó készülékét rendelte meg egy webáruházból közel 40.000 Ft-ért, később azonban, már egy nap használatot követően elromlott a termék. A készülék a szervizbe került, azonban a vállalkozás jelezte két hét múlva, hogy szerinte a fogyasztó tehet a meghibásodásról, ezért nem is lehetséges a garanciális javítás. A kijavításra pedig csak 33.000 Ft ellenében lett volna hajlandó, ami majdnem a teljes vételárral volt egyenlő. Bővebben...

Magyarországon már több fogyasztó vitás ügye is megoldódott az uniós békéltető honlapon, amely 2016-tól áll a fogyasztók és vállalkozások rendelkezésére azért, hogy gyorsan, egyszerűen, ingyen megoldásra kerüljenek az online megrendelésből fakadó viták. Bővebben...

További cikkeink...

2. oldal / 6

<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 Következő > Utolsó >>