péntek, április 20, 2018
Text Size
Civil pálya

A fogyasztóvédelmi civil szervezetek tevékeny szerepet vállalnak a hazai fogyasztóvédelemben, ezért itt a szervezetek által megjelentetett híreket olvashatják.

A fogyasztó interneten rendelt meg egy laptopot 140.000 Ft-ért, de miután bekapcsolta, látta, hogy az rosszul jeleníti meg a karaktereket és a színeket. Visszaküldte ezért azt a rákövetkező héten és levelében mindössze annyit írt, hogy a termék hibás. Később szembesült csak azzal, hogy hiába a pénzt szerette volna visszakapni, a webáruház csupán javítani vagy cserélni volt hajlandó a terméket.

Bővebben...

A fogyasztó elektronikus szabadidős sporteszközt (Hoverboardot) vásárolt az internetről több mint hetvenezer forintért. Ahogy azonban pár napon belül használni kezdte, rájött, hogy az egyáltalán nem strapabíró és már az első használat után kopni kezdett a termékről a festék. Visszaküldte azt, de épp a festékkopásra hivatkozott a webáruház, hogy nem használta a terméket rendeltetésszerűen. Végül az ügyben az online vitarendezés segítségével visszautalták a kifizetett összeget.

Bővebben...

Kényelmesebb, gyorsabb, könnyebb összehasonlítani az árakat – az internetes vásárlásnak kétségkívül számos előnye van a bolti vásárláshoz képest. Azonban ne feledjék a fogyasztók, hogy az internet piacterén számukra ismeretlen, vadidegen embernek teljesítenek fizetéseket. Ezért szerződéskötés előtt gondosan válasszák meg a kereskedő személyét!

Bővebben...

Magyarországon a vállalkozásoknak harminc napon belül, a közszolgáltatást nyújtó szolgáltatóknak pedig tizenöt napon belül válaszolniuk kell a fogyasztó írásos panaszára. Ennek ellenére többször előfordul, hogy a fogyasztó nem kap arra semmilyen választ. Akár ez történik, vagy ha van válasz, csak elutasító, akkor még ugyanúgy van megoldás annak érdekében, hogy a fogyasztó a jogait érvényesíteni tudja.

Bővebben...

Főleg aluljárókban, de néha még a nagyobb bevásárlóközpontokban is előfordul, hogy a pénztárnál vagy máshol sem látni egyáltalán az üzletben kihelyezett Vásárlók Könyvét. Nem árt tudni, hogy ez már önmagában is jogsértő, hiszen az üzletekben mindig jól látható és a fogyasztók számára könnyen hozzáférhető helyen kell azt elhelyezni.

Bővebben...

A fogyasztók egyik legfontosabb joga, hogy bármikor panasszal fordulhatnak a vállalkozásokhoz, amelyek azzal kötelesek érdemben foglalkozni. A panaszkezelésnek emellett is még több fontos előírása van és nem csak egyféle mód van a kifogás megtételére, azt meg lehet tenni szóban személyesen, telefonon és írásban is.

Bővebben...

Ma Magyarországon több különböző, fogyasztóvédelmi feladatkörrel bíró hatóság felel azért, hogy a vállalkozások betartsák a fogyasztóvédelmi előírásokat. Az alábbiakban rövid betekintést nyújtunk abba, hogy az állami szervek közül mely részfeladatokért ki felel.

Bővebben...

Egyre többen tudnak már a fogyasztók a békéltetés lehetőségéről és arról, hogy a békéltető testületek fogyasztóvédelmi vita esetén ingyenes, gyors megoldást kínálnak a vállalkozással való megegyezés érdekében. Országszerte elérhetőek és legyen szó akár egy vitás telefonszámláról, hűségszerződésről, jogtalan gázszámláról, garanciális kifogásról, segítenek annak elintézésében és a megegyezésben.

Bővebben...

Több felmérés is szólt arról, hogy a fogyasztók jelentős hányada feladja, ha valamilyen problémát tapasztal egy vállalkozással. Nem viszik tovább az ügyet, így az nem is oldódhat meg. Holott éppen az egyedi fogyasztóvédelmi vitás ügyek ingyenes, gyors megoldása érdekében működnek a békéltető testületek. A fogyasztóvédelmi hatóság pedig a jogsértések kivizsgálásáért felelős, aminek adott esetben bírság is lehet az eredménye a cégre nézve.

Bővebben...

A fogyasztók körében egyre divatosabbnak számít az internetes vásárlás, sokkalta egyszerűbb és kényelmesebb, sokak szerint hatékonyabb formája ez a vásárlásoknak. Azonban ilyenkor nincs ott a termék a vásárló előtt, nem tudja megnézni és csak átvételkor szembesülhet azzal, olyan-e, mint amilyenre számított. Épp ezért ilyenkor a fogyasztók különleges védelemben részesülnek és többletvédelem illeti meg őket.

Bővebben...

Az többek előtt ismert, hogy a terméket bizonyos esetekben vissza lehet vinni a kereskedőkhöz, ugyanakkor az már közel sem mindegy, miért kerül arra sor, és ezt milyen időtartamon belül teszi meg a fogyasztó. 72 órás szabály nincsen, ahogy három napos sem – és három munkanapon belül is csak akkor lehet rögtön cserét kérni a kereskedőtől, ha tartós fogyasztási cikkről van szó és a hiba miatt azt nem lehet használni.

Bővebben...

Valentin-napi ajándékozás után sokan viszik vissza az üzletekbe a korábban meglepetésnek szánt termékeket és próbálják azt kicseréltetni. Nem mindegy azonban, hogy erre miért kerül sor. A kereskedő ugyanis csak és kizárólag a hibás árucikkeket köteles kicserélni (vagy épp a kijavítást felajánlani, ha számára ez az olcsóbb megoldás). Egyébként viszont (hacsak ezt külön nem vállalta), nem köteles visszavenni a hibátlan terméket.

Bővebben...

A fogyasztó interneten rendelt és vásárolt meg egy gázkonvektort 70.000 Ft-ért, de néhány nappal később meggondolta magát, és az árucikket visszajuttatta még tizennégy napon belül a vállalkozásnak. Ennek ellenére a cég továbbra is visszatartotta a korábban kifizetett összeget, arra hivatkozva, hogy még szüksége van az eredeti számlára is a visszautaláshoz. Megteheti-e ezt egy webáruház?

Bővebben...

További cikkeink...

1. oldal / 5

<< Első < Előző 1 2 3 4 5 Következő > Utolsó >>