péntek, október 20, 2017
Text Size
Civil pálya

A fogyasztóvédelmi civil szervezetek tevékeny szerepet vállalnak a hazai fogyasztóvédelemben, ezért itt a szervezetek által megjelentetett híreket olvashatják.

Előre kifizetett, de elmaradt színházi előadások vagy koncertek, lemondott fellépések, hiányos fogyasztói tájékoztatás a szervezők részéről, vissza nem térített jegyárak. A nyári fesztiválok, koncertek, egyéb zenés programok időszakában a fogyasztók könnyen olyan helyzetben találhatják magukat, hogy hiába fizettek ki egy előadást, de az elmarad és később probléma van a jegyárak visszatérítésével.

Bővebben...

Tizenöt napon túli tartozásnál negyvenszeres bírság, a korábban megszokott ingyenes várakozási övezet fizetőssé nyilvánítása, félregépelt rendszámok a mobilparkolásnál, eltérő parkolási szabályok az egyes kerületekben, településeken – mindezzel tisztában kell lenni az autósoknak. Ám mindez elkerülhető a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége tanácsainak segítségével.

Bővebben...

2015 szeptemberétől már a vállalkozásoknak kötelező együttműködni a békéltető testületi eljárásban, ha egy fogyasztó a céggel szemben kérelmet adott be. Ennek köszönhetően sokkalta nagyobb arányban kerülhet sor a vitás fogyasztóvédelmi ügyek megoldására, legyen szó akár egy elromlott laptopról, vitatott hírközlési számláról vagy akár egy problémás internetes vásárlásról. Bővebben...

A fogyasztó egy neves gyártó készülékét rendelte meg egy webáruházból közel 40.000 Ft-ért, később azonban, már egy nap használatot követően elromlott a termék. A készülék a szervizbe került, azonban a vállalkozás jelezte két hét múlva, hogy szerinte a fogyasztó tehet a meghibásodásról, ezért nem is lehetséges a garanciális javítás. A kijavításra pedig csak 33.000 Ft ellenében lett volna hajlandó, ami majdnem a teljes vételárral volt egyenlő. Bővebben...

Magyarországon már több fogyasztó vitás ügye is megoldódott az uniós békéltető honlapon, amely 2016-tól áll a fogyasztók és vállalkozások rendelkezésére azért, hogy gyorsan, egyszerűen, ingyen megoldásra kerüljenek az online megrendelésből fakadó viták. Bővebben...

2016-tól már elérhető az Európa Unióban az online vitarendezés, amelynek köszönhetően játszi könnyedséggel egyezhet meg egymással a fogyasztó és vállalkozás akkor, ha online megrendelésről van szó és abból vita fakadt. Korábban ugyanis - hiába áll rendelkezésre szélesebb választék, olcsóbb árak, jobb minőség - a fogyasztók nem vették igénybe az Európai Unió különböző webáruházainak termékeit. Bővebben...

Több tízezres mobiltelefont rendelt meg egy webáruházból a fogyasztó, amelyet annak rendje s módja szerint meg is kapott. Nem sokkal később mégis probléma volt vele, hiszen azt látta, hogy nem tölt és visszaküldte ezért a cégnek. Mivel garanciás volt, nem igazán gondolta, hogy bármi probléma lehet. Később mégis megdöbbent, amikor egy levél fogadta a postafiókjában, hogy megszűnt a garancia a készülékre. Meg lehet-e ezt tenni internetről vásárolt árucikkek esetében? Bővebben...

A fogyasztó nagy értékű, FULL HD televíziót vásárolt az internetről, több mint százezer forintért. Ez után azonban a tévé elromlott, alig egy héttel az átvételt követően. A fogyasztó vissza is küldte ezért rögtön az árucikket a vállalkozásnak egy futárral úgy, hogy utóbbi igazolta a lezárt csomagolású és sértetlen, fogyasztótól történő átvételt. Később mégis elutasították a fogyasztót arra hivatkozással, hogy már nem áll módjukban tőle átvenni az árucikket és nincs lehetőség az elállásra. Vajon kinek volt igaza az ügyben? Bővebben...

A fogyasztó a már régóta keresett fényképezőgépet találta meg az interneten, amelyet rögtön meg is rendelt. Előtte rá is kérdezett a webáruháznál, hogy kipróbálhatja-e bármi büntetés nélkül, a válasz erre egyértelmű „igen” volt. Később mégis megdöbbent a vásárló, mivel az optika nem volt mégsem megfelelő, és mikor visszaküldte a kétszázezer forintos gépet, levontak az utalásából 15 % használati díjat. Bővebben...

A fogyasztó internetes webáruházból rendelt cipőt több mint 26.000 Ft-ért, a pénzt már előre át is utalta és várta a kiszállítást. Arra viszont még később, húsz-huszonöt nap leteltét követően sem került sor. Hiába jelezte a vállalkozásnak a honlap üzenőfelületén, hogy szeretné visszamondani a megrendelést és kéri a pénzét, az eredménytelen volt. Mire érdemes ügyelni, hogy ne járjunk így, mint a fogyasztó? Bővebben...

Magyarországon 2017-re az e-kereskedelem került a fogyasztóvédelem fókuszába. Mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy az internetes vásárlások száma egyre inkább gyarapszik a statisztikák szerint, másrészt Magyarország V. középtávú Fogyasztóvédelmi Politikájában is hangsúlyos szerepet kap a fogyasztók felkészítése a digitális kor kihívásaira. Bővebben...

Internetes vásárlás, online vitarendezés, békéltető testületek – fontos témakörök mind a fogyasztók számára, és elengedhetetlen, hogy tisztában legyenek legalább az ezekkel kapcsolatos alapvető tudnivalókkal. A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége egy hónapig tartó online médiakampányt indít a fogyasztói tudatosság javítása és a vállalkozások jogkövető magatartásának ösztönzése érdekében. Bővebben...

Támogatva a Fogyasztók Világszervezete célkitűzését a jobb digitális világ iránti igény népszerűsítése érdekében, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (amely a Fogyasztók Világszervezete teljes jogú tagja) csatlakozik ahhoz a nemzetközi kezdeményezéshez (#BetterDigitalWorld), amely kiemelt figyelmet fordít a digitális világ és a fogyasztói bizalom közötti összefüggésekre.  (‘Digital World Consumers can Trust’). Bővebben...

További cikkeink...

1. oldal / 4

<< Első < Előző 1 2 3 4 Következő > Utolsó >>