kedd, január 23, 2018
Text Size
teszt niyto

Fogyasztok lapja

A fogyasztói panaszok jelentős része a jótállás és a szavatosság tárgykörébe tartozik. De milyen igényérvényesítési lehetőségei is vannak a fogyasztóknak a vásárlást igazoló dokumentum(ok) bemutatása ellenében? Az alábbiakban egy rövid összefoglaló segít a témakörben eligazodni. Bővebben...

Évről évre sokakban merül fel a kérdés karácsony után, hogy mit lehet tenni, ha a megajándékozottnak nem tetszik az ajándék. Ha a termék nem hibás, tehát valóban csak a megajándékozott ízlését vagy méretét nem találta el a fogyasztó, akkor a jog nem védi őt, a kereskedő jóindulatára van bízva. Bővebben...

A fogyasztók mindennapi életében gyakran előforduló és visszatérő probléma, hogy a legnagyobb körültekintés ellenére is elvesztik a megvásárolt termék blokkját, számláját illetve sok esetben csak a banki fizetést igazoló tranzakciós igazolással rendelkeznek csupán. De mit tehetnek ezekben az esetekben? Van-e lehetőségük ilyenkor panasszal élni a kereskedővel szemben egy meghibásodott készülék kapcsán? Bővebben...

Hogyan érdemes bankszámlát választani? Kié a felelősség, ha ellopták a bankkártyát?  Mit lehet tenni, ha falba ütközünk és a bank elutasította a panaszt? – többek között ilyen és ehhez hasonló kérdésekre is választ kaphatnak a fogyasztók, ha ellátogatnak a Miskolci Kocsonyafarsangra. A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége a Művészetek Házában várja az érdeklődőket a farsang ideje alatt, 2016. január 29-31. között minden nap 11.00 – 16.00 között. Bővebben...

Azt mondták, hogy beázott, ezért nincs lehetősége a fogyasztónak arra, hogy a hibás készülékét garanciálisan megjavítsák vagy kicseréljék. A fogyasztó nem értette, hiszen mindvégig rendeltetésszerűen használta a telefont, a jegyzőkönyv azonban mégis ennek az ellenkezőjét állapította meg, ami a garancia megvonásával járt. Végül a vállalkozás nem tudta bizonyítani a „nem rendeltetésszerű használatot”, ezért járt az ingyen javítás vagy csere a fogyasztónak. Bővebben...

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint a 4Life Direct Kft. és a Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott az Időskori Biztonság életbiztosítás népszerűsítésekor, mert valótlan állításokat jelenítettek meg a szolgáltatás jellemzőiről, valamint megtévesztően azt a látszatot keltették, hogy a biztosítást a 4Life Direct Kft. nyújtja. A jogsértésért összesen 99.000.000 forint bírságot szabott ki a GVH. Bővebben...

Akik eddig a Távszámla szolgáltatást vették igénybe, azoknak lépniük kell, mert nem fogják tudni használni a jövőben ezt a szolgáltatást. Helyette a Díjnet szolgáltatást lehet igénybe venni, ahol a jövőben is egyszerűen, online kezelhetik számláikat a fogyasztók.

Bővebben...

A számla és a nyugta helyes formában történő kiállítása még mindig az egyik legnagyobb kockázatot hordozó tényező a vállalkozások életében. A következőkben néhány alapvető információ segít a fenti témakört áttekinteni. Bővebben...

2016. február elsején veszi kezdetét a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének információs médiakampánya. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium támogatásával megvalósuló kezdeményezés keretében a fogyasztók és vállalkozások összesen százharminc darab közérthető televízió- és rádió sportban nyernek tájékoztatást a békéltető testületek népszerűsítése, jótállás-szavatosság és az üzleten kívüli értékesítés témakörében jogaikról. Bővebben...

Nem követte a címben jelzett jótanácsot az a fogyasztó, aki 15.000 Ft-os szandált vásárolt, azonban annak már egyszeri hordását követően szétszakadt a belső talpánál lévő ragasztás. Még csak azt sem tudta bizonyítani a kapcsolódó békéltető testületi ügyben, hogy egyáltalán kivel kötött szerződést, igényét pedig el kellett utasítani. A kapott bizonylatot tehát érdemes mindig megőrizni és amikor a hibát bejelentik a vásárlók ahhoz ragaszkodni, hogy az eredeti blokkot adja vissza az eladó, ha azt korábban tőlük elkérte! Bővebben...

A fogyasztót nem várt meglepetés érte otthon, mikor szembesült az új hűtőszekrényének hiányos és törött belsejével. A problémáit azonban hiába jelezte azonnal a cég felé, ott nem foglalkoztak vele. Később végül bebizonyosodott, hogy a vállalkozásnak kötelessége a hűtőszekrényt kicserélnie vagy annak vételárát visszafizetnie. Bővebben...

Hiába vonatkozott egy éves kötelező jótállás a fogyasztó karácsonykor vásárolt és utóbb meghibásodott táblagépére, ennek ellenére a javítását - kizárólag díj ellenében - végezte volna el a vállalkozás. Végül, mivel a kereskedő nem bizonyította be, hogy a termék az eladáskor még hibátlan volt - ingyen javítás járt a fogyasztónak.

Bővebben...

A karácsonyi forgatagban, mivel az üzletben sokan voltak, a fogyasztó nem próbálta ki az új televízió készülékét, csupán a csomagolás megbontása után azt ellenőrizte le, hogy a képernyő törésmentes. Aláírásával igazolta is, hogy a készüléket sérülésmentesen szállítja haza. Később, a televízió otthoni kicsomagolását követően a fogyasztó hibázott, mivel nem olvasta el a mellékelt használati útmutatót, így egy olyan fóliaréteget is eltávolított a készülék képernyőjéről, mely hiányában a televízió nem alkalmas 3D funkcióra. Bővebben...

További cikkeink...

10. oldal / 96

<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >>