csütörtök, április 26, 2018
Text Size
teszt niyto

Fogyasztok lapja

Nem értett egyet a parkolási bírsággal a fogyasztó! A cég akkor is megbüntette, de a békéltetők előtt már visszavonta a büntetést. A telefonját sem javították meg? Békéltetőkkel ez is megoldódhat… Hogyan? Miért? Megfejtés itt… Bővebben...

A felfutó lakáshitelezés, a megnövekedett lakossági kölcsönfelvételi kedv időszakában a fogyasztóknak változatlanul célszerű körültekintően kiválasztani a számukra leginkább megfelelő jelzáloghitelt – áll a Magyar Nemzeti Bank nemrég közzétett közleményében. A szerződéskötés előtti kötelező, a részletes feltételekről szóló közérthető tájékoztatás, a futamidő alatti szerződésmódosítások szigorú fair banki korlátozásai és a jövedelemmel és ingatlan értékével arányos jelzáloghitelek elbírálási, adósságfék szabályozása egyaránt a korábbinál átláthatóbb, és biztonságosabb feltételeket tesznek lehetővé az adósoknak. Bővebben...

A békéltető testület segítségével legalább a fele pénzt visszakapta. Önt is behúzták a csőbe? Bővebben...

Az elektronikus hírközlés és a média behálózza napjainkat, e két – egymással szoros összefüggésben álló szektort felügyeli a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). Bővebben...

Sok más szerv mellett időről időre a Gazdasági Versenyhivatal is feltűnik a híradóban egy-egy kifejezetten a fogyasztókat érintő hírben. Tipikusan ilyenek azok az esetek, amikor valamely vállalkozás hirdetése megtévesztő, és az ezt vizsgáló hivatal bírságot szab ki, valójában azonban szinte minden intézkedése hatással van a fogyasztókra, hiszen a versenyt védi. A vállalkozások közötti hatékony verseny győztese pedig nem más, mint a fogyasztó, aki annak köszönhetően jobb minőséggel, olcsóbb árakkal, szélesebb kínálattal találkozik. Bővebben...

Fogyasztói jogvitának minősül valamennyi, a fogyasztó és vállalkozás között kötött szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy, valamint a termék minőségével, biztonságosságával és a szolgáltatás minőségével összefüggő vitás ügy. Bővebben...

Minden egyes eljárás kulcsa az, hogy melyik fél mit képes bizonyítani az állításaiból. Mivel a békéltető testületi eljárás egy nagyon egyszerű, és gyors eljárás, a vele szemben támasztott követelmények csak akkor valósulhatnak meg, ha az eljárás egyetlen meghallgatás, és az előzményi iratok alapján lezajlik. Bővebben...

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szakemberei gyermekjátékokat vizsgáltak. Az ellenőrzés során 81 fajta termékből történt mintavétel, ebből 48-féle termék esetében volt megállapítható, hogy veszélyt jelentenek a gyermekekre nézve. Ezen termékek magukban hordozzák a fulladásveszély, szemsérülésveszély, illetve a tartós egészségkárosodás kockázatát. Bővebben...

A Magyar Nemzeti Bankról (MNB) már mindenki hallott, de többnyire a jegybanki funkciója miatt, holott nagyon fontos szereplője a pénzügyi fogyasztóvédelemnek. Ez a hatóság felügyeli a bankok, takarékszövetkezetek, a biztosítók, és valamennyi pénzügyi szolgáltatást nyújtó szervezet tevékenységét. Bővebben...

Ha a megvásárolt termék hibás, vagy az igénybe vett szolgáltatás nem felel meg a jogszabályban vagy a szerződésben foglalt követelményeket, akkor a fogyasztók minőségi kifogást jelentenek be. Erről jegyzőkönyvet kell felvennie a kereskedőnek. Bővebben...

A hivatal 2012. március 15-én jött létre, két korábbi szervezet, a Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal és a Magyar Élelmiszer-biztonsági Hivatal összevonásával, nyíltan célul tűzve ki, hogy így a teljes élelmiszerlánc felügyeletét ellátó szervezet jöjjön létre. Innen származik mottója is: „A termőföldtől az asztalig.”

Bővebben...

A tejcsokoládékat vizsgálta februári Szupermenta terméktesztjén a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH). 26 hazai és külföldi előállítású, köztük diabetikus, glutén- és laktózmentes termékeket ellenőriztek a hivatal szakemberei. A tejcsokoládék a kakaó-, tejszárazanyag és tejzsírtartalom alapján nagyon jó minőségűnek bizonyultak, számos termék a „különleges” kategóriának is megfelelt volna. Azonban főként jelölési hibák miatt 17 terméknél hatósági eljárást indult, melyből 4 termék esetében szabott ki bírságot a hivatal. Bővebben...

A fogyasztók és vállalkozások közötti viták gyakran nagyon összetettek, és ezért abban több hatóság és a békéltető testület is érintett lehet. Sok esetben írják le a fogyasztók kérelmükben, hogy a vállalkozástól nem kaptak számlát, vagy a vállalkozás nem válaszolt a panaszkönyvbe írt bejegyzésükre, és kérik az erre vonatkozó jogkövetkezmények alkalmazását is. A békéltető testület azonban kizárólag a fogyasztó és a vállalkozás közötti egyedi vitát bírálhatja el, ha az a fogyasztói szerződés létrejöttével, teljesítésével kapcsolatos. Bővebben...

További cikkeink...

10. oldal / 98

<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >>