hétfő, október 22, 2018
Text Size
teszt niyto

Fogyasztok lapja

Mi az a CE jelölés?

A CE (Conformité Européenne = európai megfelelőség) jelölés tulajdonképpen egy jelzés a hatóságok felé arról, hogy a logóval megjelölt termék megfelel a rá vonatkozó követelményeknek, előírásoknak. Milyen módon? Egyrészt úgy, hogy a gyártó – vagy a termék Európai Unión belüli első forgalmazója – a megfelelőségi tanúsítvány aláírásával személyesen felelősséget vállal aziránt, hogy a termék teljesíti a rá vonatkozó követelményeket. Másrészt a hatóság kérésére be tudja mutatni a termék műszaki dokumentációját, illetve – amennyiben szükséges – az EK típusvizsgálati tanúsítványt. A megfelelőségi jelnek a CE rövidítésből kell állnia.

Bővebben...

Sokan nem is sejtik, hogy kánikula idején, az éghető vékony biomassza akár egy óra alatt képes kiszáradni. Az extrém meleg miatt az erdők is fokozott veszélyben vannak. Ez pedig fokozott óvatosságot követel azoktól is, akik a szabadban szeretnének tüzet gyújtani. Bővebben...

Teljes körű kártérítési felelőssége van a Best Reisen utazási irodának a 2011 novemberében történt egyiptomi buszbaleset károsultjai iránt, a cég nem korlátozhatja a kártérítés összegét – döntött szerdán a Kúria, amely fenntartotta az első és a másodfokon eljáró bíróság hasonló ítéleteit.

Bővebben...

Több mint 39 tonna savanyúságot vontak ki a forgalomból a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei, miután több élelmiszerbiztonsági hiányosságot is feltártak egy budapesti savanyúság-előállító üzemben.

Bővebben...

Az uniós bírósági főtanácsnok szerint törölni kell a Rubik-kocka formáját ábrázoló európai uniós védjegyet - tudatta közleményében a luxembourgi székhelyű Európai Unió Bírósága.

A nem kötelező érvényű főtanácsnoki indítvány indoklásában kifejti: meg kell tagadni a lajstromozást az olyan formák esetében, amelyek alapvető jellemzői szorosan kapcsolódnak az áru fő funkciójához. Ha ezeket a jellemzőket egyetlen gazdasági szereplő számára tartanák fenn, akkor a versenytársak nem adhatnának áruiknak olyan formát, amely az áruk használatához célszerű lenne. Így a védjegyoltalom nagymértékben csökkentené a versenytársak azon lehetőségét, hogy az ugyanezen műszaki megoldást megtestesítő formákat hozhassanak forgalomba.

Bővebben...

A garancia-jótállás értelmezése, az árucsere fogyasztóvédelmi előírásai, a nyugta megőrzésének fontossága. Többek között ezekkel a témakörökkel is foglalkozott a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége a 2016. január 15-én elindult, Nemzeti Fejlesztési Minisztérium támogatásával megvalósult nagyszabású közösségi médiakampányban, amellyel célunk a tudatos fogyasztói magatartás elterjesztése volt.

Bővebben...

Tisztánérzők, tisztánlátók, tisztánhallók, sámánok, boszorkányok – rendkívül széles a fogyasztók számára „megfoghatatlan” szolgáltatásokat kínáló, betelefonálós műsorok palettája a televízióban. A közel ötszáz forintos percdíjakat a fogyasztók pénztárcája, telefonszámlája bánja, miközben a bekapcsolás nem garantált és olyan általános szerződési feltételeket fogadnak el, amiről nem is tudnak a beletelefonálók. Bővebben...

A 2016. április 12. napján hatályba lépett 2016. évi XVI. tv. módosította a természetes személyek adósságrendezéséről szóló 2015. évi CV. törvényt, az első ütemben érvényes szabályok szerint megindítható adósságrendezési eljárások kezdeményezésére nyitva álló határidő 2016. szeptember 30. napjáig meghosszabbításra került. A törvénymódosítás azoknak a hiteladós személyeknek is ad még egy esélyt az adósságcsapdából való kikerülésre, akik ideáig nem kísérték figyelemmel a jogszabályi előírásokat illetve a kormányzati tájékoztatásokat és lekésték az adósságrendezési eljárás kezdeményezésére nyitva álló határidőket.

Bővebben...

A távhőszolgáltatók honlapjainak kötelező tartalmait ellenőrizte a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal azt követően, hogy 2015 őszén valamennyi távhőszolgáltató figyelmét felhívta, hogy aktualizálják a honlapjukon kötelezően szerepeltetendő adatokat, információkat. Az ezt követő, a 103 szolgáltatónál végzett ellenőrzés eredményeként összesen 9,4 millió Ft bírsággal sújtotta a Hivatal a jogsértő szolgáltatókat.

Bővebben...

Tisztánérzők, tisztánlátók, tisztánhallók, sámánok, boszorkányok – rendkívül széles a fogyasztók számára „megfoghatatlan” szolgáltatásokat kínáló, betelefonálós műsorok palettája a televízióban. A közel ötszáz forintos percdíjakat a fogyasztók pénztárcája, telefonszámlája bánja, miközben a bekapcsolás nem garantált és olyan általános szerződési feltételeket fogadnak el, amiről nem is tudnak a beletelefonálók. Ráadásul ezen televíziós műsorokban szóban olyan „szolgáltatásokat” kínálnak, mint a „jövő meglátása”, „jóslás” és ennek során olyan egyéb, az ésszerűség határait feszegető információk hangoznak el, amelyek közül szinte valamennyi alkalmas a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmára vonatkozó rendelkezések megsértésére.

Bővebben...

Kötelező az alávetés egymillió forintig, pénzügyi fogyasztói jogokról való tanácsadás, minden esetben fogyasztóvédelmi bírság az együttműködési kötelezettséget megsértő pénzügyi szolgáltatók számára – 2016. május 24-én elfogadta a Magyar Országgyűlés azt a törvényjavaslatot, amely alapján hatékonyabbá válik a Pénzügyi Békéltető Testület eljárása. Bővebben...

Eljárást kezdeményezett a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, miután több alkalommal is kéretlenül küldtek egyes kollégái részére étrend-kiegészítő készítményeket. A kéretlen csomag címzettjei magánszemélyek voltak, ezért a fogyasztói érdekek védelmében a Hatóság vizsgálja a termék értékesítésének körülményeit, valamint a készítmény összetevőit, illetve az azon szereplő tájékoztatás hitelességét. Az NFH a lengyel társhatóságokkal és az illetékes futárszolgálattal is felveszi a kapcsolatot az esetleges jogsértések felderítése céljából.

Bővebben...

Romániából szeretett volna a fogyasztó Bázelbe utazni, még felárat is fizetett az elsőbbségi beszállásért. A gépre viszont fel sem akarták engedni a második kézipoggyásza, egy kistáska miatt, mire pedig azt sikerült átgyömöszölnie az eredeti kisbőröndbe, már csak a többiek után szállhatott fel a repülőre. Igénybe sem tudta venni a szolgáltatást, holott azt kifizette – később viszont visszakapta a pénzét. Bővebben...

További cikkeink...

9. oldal / 100

<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >>