kedd, január 23, 2018
Text Size
teszt niyto

Fogyasztok lapja

A Magyar Nemzeti Bankról (MNB) már mindenki hallott, de többnyire a jegybanki funkciója miatt, holott nagyon fontos szereplője a pénzügyi fogyasztóvédelemnek. Ez a hatóság felügyeli a bankok, takarékszövetkezetek, a biztosítók, és valamennyi pénzügyi szolgáltatást nyújtó szervezet tevékenységét. Bővebben...

Az elektronikus hírközlés és a média behálózza napjainkat, e két – egymással szoros összefüggésben álló szektort felügyeli a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). Bővebben...

Sok más szerv mellett időről időre a Gazdasági Versenyhivatal is feltűnik a híradóban egy-egy kifejezetten a fogyasztókat érintő hírben. Tipikusan ilyenek azok az esetek, amikor valamely vállalkozás hirdetése megtévesztő, és az ezt vizsgáló hivatal bírságot szab ki, valójában azonban szinte minden intézkedése hatással van a fogyasztókra, hiszen a versenyt védi. A vállalkozások közötti hatékony verseny győztese pedig nem más, mint a fogyasztó, aki annak köszönhetően jobb minőséggel, olcsóbb árakkal, szélesebb kínálattal találkozik. Bővebben...

Fogyasztói jogvitának minősül valamennyi, a fogyasztó és vállalkozás között kötött szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy, valamint a termék minőségével, biztonságosságával és a szolgáltatás minőségével összefüggő vitás ügy. Bővebben...

Minden egyes eljárás kulcsa az, hogy melyik fél mit képes bizonyítani az állításaiból. Mivel a békéltető testületi eljárás egy nagyon egyszerű, és gyors eljárás, a vele szemben támasztott követelmények csak akkor valósulhatnak meg, ha az eljárás egyetlen meghallgatás, és az előzményi iratok alapján lezajlik. Bővebben...

Csaknem egy hónapot várt a javításra a fogyasztó, annak ellenére, hogy a terméket három napon belül vitte vissza a vállalkozás üzletébe, és a vételárat kérte vissza. Mikor beadta a kérelmét a békéltető testülethez, a felek megegyeztek, és a fogyasztó levásárolhatta a termék vételárát. Bővebben...

A vásárlás öröme helyett kellemetlenség jöhet, ha nem őrizzük meg a kapott blokkot, számlát. A nyugta igazolja a vásárlás tényét, helyét, és idejét. Ezekre alapozhatja a fogyasztó későbbi reklamációját. De mi a teendő akkor, ha nincs meg a nyugta, vagy azon épp nem látszik semmilyen, – az igényérvényesítés szempontjából fontos adat?

Bővebben...

Ha a megvásárolt termék hibás, vagy az igénybe vett szolgáltatás nem felel meg a jogszabályban vagy a szerződésben foglalt követelményeket, akkor a fogyasztók minőségi kifogást jelentenek be. Erről jegyzőkönyvet kell felvennie a kereskedőnek. Bővebben...

A hivatal 2012. március 15-én jött létre, két korábbi szervezet, a Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal és a Magyar Élelmiszer-biztonsági Hivatal összevonásával, nyíltan célul tűzve ki, hogy így a teljes élelmiszerlánc felügyeletét ellátó szervezet jöjjön létre. Innen származik mottója is: „A termőföldtől az asztalig.”

Bővebben...

A tejcsokoládékat vizsgálta februári Szupermenta terméktesztjén a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH). 26 hazai és külföldi előállítású, köztük diabetikus, glutén- és laktózmentes termékeket ellenőriztek a hivatal szakemberei. A tejcsokoládék a kakaó-, tejszárazanyag és tejzsírtartalom alapján nagyon jó minőségűnek bizonyultak, számos termék a „különleges” kategóriának is megfelelt volna. Azonban főként jelölési hibák miatt 17 terméknél hatósági eljárást indult, melyből 4 termék esetében szabott ki bírságot a hivatal. Bővebben...

A fogyasztók és vállalkozások közötti viták gyakran nagyon összetettek, és ezért abban több hatóság és a békéltető testület is érintett lehet. Sok esetben írják le a fogyasztók kérelmükben, hogy a vállalkozástól nem kaptak számlát, vagy a vállalkozás nem válaszolt a panaszkönyvbe írt bejegyzésükre, és kérik az erre vonatkozó jogkövetkezmények alkalmazását is. A békéltető testület azonban kizárólag a fogyasztó és a vállalkozás közötti egyedi vitát bírálhatja el, ha az a fogyasztói szerződés létrejöttével, teljesítésével kapcsolatos. Bővebben...

A fogyasztó a békéltető testülethez fordult miután mosogatógépe a szerviz álláspontja szerint nem volt hibás, annak ellenére, hogy a mosogató program lejárta után a poharai rendszeresen koszosak maradtak. Igényként a termék másik típusú mosogatógépre történő kicserélését jelölte meg. A kérelmét el kellett viszont utasítani, mivel a kicserélés jogszerűen csak ugyanolyan típusra történhet, ezt pedig a fogyasztó nem akarta. Bővebben...

A fogyasztó 2014. decemberben vásárolt egy porszívót 10.000 Ft értékben. A porszívó kétszeri használata után kiderült, hogy hibás. A szerviz javíthatatlannak minősítette, közben az üzlet megszűnt. Egy másik kerületben lévő áruházba ment el a jegyzőkönyvvel a fogyasztó. Miután 2014. 12. hótól- 2015. 03. hóig eltelt egy pár hónap, a családjától kapott egy porszívót, amit neki ajándékoztak, így az üzletben a porszívó vételárát szerette volna visszakapni. De pénzt nem adtak vissza, így kénytelen volt a 10.000 Ft-os vásárlási utalványt elfogadni. Ez azonban nem volt megfelelő számára, később is kérte a vételár visszatérítését. Bővebben...

További cikkeink...

9. oldal / 96

<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >>