szombat, február 24, 2018
Text Size
teszt niyto

Fogyasztok lapja

Valentin-napi ajándékozás után sokan viszik vissza az üzletekbe a korábban meglepetésnek szánt termékeket és próbálják azt kicseréltetni. Nem mindegy azonban, hogy erre miért kerül sor. A kereskedő ugyanis csak és kizárólag a hibás árucikkeket köteles kicserélni (vagy épp a kijavítást felajánlani, ha számára ez az olcsóbb megoldás). Egyébként viszont (hacsak ezt külön nem vállalta), nem köteles visszavenni a hibátlan terméket.

Bővebben...

A fogyasztó interneten rendelt és vásárolt meg egy gázkonvektort 70.000 Ft-ért, de néhány nappal később meggondolta magát, és az árucikket visszajuttatta még tizennégy napon belül a vállalkozásnak. Ennek ellenére a cég továbbra is visszatartotta a korábban kifizetett összeget, arra hivatkozva, hogy még szüksége van az eredeti számlára is a visszautaláshoz. Megteheti-e ezt egy webáruház?

Bővebben...

Sokfelé hallani, hogy mindig meg kell őrizni a vásárlásról kapott számlát-nyugtát. Ez nem véletlen! Jó, ha tudják a fogyasztók, hogy az nem kevesebbet jelképez, mint egy szerződést, a fogyasztó és a vállalkozás között. Ennek megfelelően, ha hibás lenne a termék, sokkalta hatékonyabban tudják jogaikat érvényesíteni, amennyiben a blokk megvan. Bővebben...

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium támogatásával megrendezi az „Országos Fogyasztóvédelmi Sulirajzpályázatot” Magyarország valamennyi általános- és középfokú oktatási intézményének tanulói számára. A program elsődleges célcsoportjaként a fiatal fogyasztók (a legfiatalabb 8 évesektől a 14 évesekig) és tanáraik kerültek meghatározásra. „Készült a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium támogatásával.” Bővebben...

„Nem rendeltetésszerű használat miatt a garancia megszűnt, mivel a porszívóban hajszálat találtunk” – állt a fogyasztónak címzett egysoros levélben, aki korábban közel 25.000 forintért vásárolt porszívót. Megvonhatja-e csak úgy a vállalkozás a kötelező garanciát? Milyen kötelezettségek terhelik ilyenkor a céget? – többek között ezekre a kérdésekre is választ kaphatnak a fogyasztók e cikkből. Bővebben...


Egyre több hitelkártyához ajánlanak pénzvisszatérítési akciókat, azonban ténylegesen csak azok járnak jól, akik tudatosan használják kártyájukat. Hiszen több feltételnek meg kell felelni ahhoz, hogy pozitív legyen a mérleg, megfelelő mennyiségű vásárlást kell lebonyolítani, nem lehet késedelembe esni, és még ekkor is maximalizálva van a visszatérítendő összeg nagysága.

Bővebben...

Tizenöt napon túli tartozásnál negyvenszeres bírság, a korábban megszokott ingyenes várakozási övezet fizetőssé nyilvánítása, félregépelt rendszámok a mobilparkolásnál, eltérő parkolási szabályok az egyes kerületekben, településeken – mindezzel tisztában kell lenni az autósoknak. Ám mindez elkerülhető a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége tanácsainak segítségével.

Bővebben...

A fogyasztó egy bedobott szórólapról választotta ki azt a vállalkozást, amellyel elvégeztette a redőnye cseréjét. „Számla nélkül olcsóbb” – szólt a szóbeli figyelemfelhívás, a fogyasztó pedig ebbe belement. Később viszont, mikor probléma volt a redőnnyel, a cég még csak nem is válaszolt neki, majd pedig letagadta, hogy szerződést kötött a fogyasztóval. Mivel pedig semmilyen papírja nem volt az átadott pénzösszegről a panaszosnak, jogait sem tudta eredményesen érvényesíteni a békéltető testület előtt. Bővebben...

A fogyasztók körében máig több fogyasztói tévhit él a lehetőségeiket illetően. Ezek közül az egyik, hogy három napon belül még bármikor, bármilyen okkal ki lehet cseréltetni a terméket a kereskedővel vagy vissza lehet kérni annak vételárát. Ez azonban nincs így, és egyes egyedül a tartós fogyasztási cikkek esetében kérhető rögtön a csere, méghozzá három munkanapon belül - de ott is csak bizonyos feltételek teljesülése esetén. Bővebben...

Különösen az Ünnepek közeledtével, de azt követően is, a kereskedők a fogyasztókat szinte bombázzák a jobbnál jobb (vagy annak tűnő) ajánlatokkal. Sokan garanciát is vállalnak, ami viszont rendkívül sokféle lehet.  Garancia a pénzvisszafizetésre; garancia arra az esetre, ha nem tetszene a megajándékozottnak a termék – a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége segít a fogyasztóknak eligazodni az ajánlatok között. Bővebben...

Pár nap és itt a Karácsony, sokan még mindig az ajándékokat próbálják meg beszerezni, de nincsenek tisztában az alapvető jogaikkal és kötelezettségeikkel -, melyek birtokában megkönnyíthetik dolgukat a karácsonyi vásárlásoknál, ezzel elkerülve az ünnepek utáni ügyfélszolgálatokon való sorban állást és bosszankodást.

Karácsonyig a FEOSZ ügyeletet tart fenn, bátran forduljanak hozzánk emailen Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezd a Javascript használatát, hogy megtekinthesd. , valamint az alábbi telefonszámokon: 06-30-9548131, 06-30-4004477. Segítünk, ha valamilyen akadályba ütköznek a fogyasztók, de csokorba gyűjtöttük a legalapvetőbb tudnivalókat. Bővebben...

Előre kifizetett, de elmaradt színházi előadások vagy koncertek, lemondott fellépések, hiányos fogyasztói tájékoztatás a szervezők részéről, vissza nem térített jegyárak. A nyári fesztiválok, koncertek, egyéb zenés programok időszakában a fogyasztók könnyen olyan helyzetben találhatják magukat, hogy hiába fizettek ki egy előadást, de az elmarad és később probléma van a jegyárak visszatérítésével.

Bővebben...

A kenyerek minőségének javítása és a fogyasztók védelme érdekében június 22-től lép életbe a sütőipari termékekre vonatkozó előírás. A Földművelésügyi Minisztérium még 2016. december 19-én módosította a Magyar Élelmiszerkönyvben azt az utasítást, ami 15 féle kenyér esetében szabályozza azok összetételét. Hat hónapos türelmi idő lejárt, június 22-től már csak az új szabályoknak megfelelő pékáru hozható forgalomba.

Bővebben...

További cikkeink...

1. oldal / 97

<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >>