szerda, február 20, 2019
Text Size

A Fogyasztók Lapja készítőinek célja, hogy minél tudatosabb fogyasztók lépjenek fel a mindennapok jogügyletei során. Hírek, információk, tesztek, tippek és ötletek minden mennyiségben, melyek a fogyasztókat segítik és egyben védik.

Cikkek

altEgyre nagyobb ügyszámmal foglalkozik a Budapesti Békéltető Testület, amely a fővárosiak fogyasztóvédelemmel kapcsolatos panaszait kezeli. Hogyan néz ki vállalkozása befektetői, vagy banki szemmel? Bővebben...

A módosított fogyasztóvédelmi törvény célja a fogyasztók magasabb szintű védelme és az érintett vállalkozások terheinek csökkentése - mondta Solymossy Péter, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) jogi szakértője egy szakmai fórumot megelőző nyíregyházi sajtótájékoztatón.  Bővebben...

Az új szabályozás szerint bizonyos esetekben a kis-és középvállalkozások is fogyasztónak minősülnek, így a békéltető testületekhez fordulhatnak vitás ügyeik rendezéséért. Mától a folyamatban lévő ügyektől független tanácsadással is foglalkoznak a testületek.Nem szakmai, illetve gazdasági tevékenységükhöz tartozó esetekben a kisebb cégek fogyasztóként fordulhatnak a békéltető testülethez 2012. július 29-étől a fogyasztóvédelmi törvény módosításával. A fogyasztóvédelemben alternatív vitarendezési fórumként működő békéltető testületek ingyenes, pár hónap alatt lezajló vitarendezési lehetőséget biztosítanak a fogyasztók számára, akik köre most többek között a kkv-kal bővült. Bővebben...

Egyre nagyobb teret hódítanak a diszkont légitársaságok itthon, különösen mióta csődbe ment a Malév. Bár az áraik a legtöbb esetben nagyon kedvezőek, nem ritka, hogy hosszabb késések, vagy járatkimaradások fordulnak elő. Ilyenkor viszont a fapadosokra is vonatkoznak a szabályok, ezért kártalanítási igénnyel élhetünk. Megmutatjuk mikor és hogyan! Bővebben...

Hiába egyértelműek az uniós és a hazai jogszabályok, valamint a nemzetközi bírói döntések, a fapados légitársaságok egy része nem megfelelően alkalmazza az utasokat megillető jogokat, és elutasítja a fogyasztók igényeit légi járat törlése vagy késése esetén. A fogyasztóknak van megoldás a problémára - közölte a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége. Bővebben...

További cikkeink...

7. oldal / 9

<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Következő > Utolsó >>

Napi Tipp

1. Mindig kérjük el a blokkot!

Ha később ugyanis a termék meghibásodik és szavatossági-jótállási igényt szeretnék a forgalmazóval szemben érvényesíteni, akkor a vásárlás tényét a blokkal tudjuk igazolni.

MEGNÉZEM

Szavazás

Részt vett-e valaha termékbemutatón?