szerda, december 12, 2018
Text Size
Hatóság Cikkek Zöldszámon jelenthetők be az élelmiszerlánc-biztonsági szabálytalanságok

A fogyasztóvédelmi hatóságok léphetnek fel szankciókkal a jogsértő vállalkozásokkal szemben. Az olvasók itt betekintést nyernek többek között a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, a Gazdasági Versenyhivatal és a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének tevékenységébe.

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) 2012. március 26-tól ingyenesen hívható zöldszámon várja az élelmiszerlánc-biztonsági szabálytalanságokat észlelő lakossági bejelentéseket. A szolgáltatást a húsvéti nagy élelmiszer ellenőrzésekhez kapcsolódóan indította el a hatóság, de a szám a szezonális vizsgálatok után továbbra is hívható.

Sok fogyasztó nem tudja, hová forduljon, ha élelmiszerlánc-biztonsági szabálytalanságot észlel, ezért hozta létre a NÉBIH ingyenes zöldszámát, ahol bárki bejelentést tehet. A lakossági telefonok lehetőséget teremtenek arra, hogy az élelmiszerlánc-biztonsági szakemberek gyorsan, célzottabban reagálhassanak egy-egy problémára.

A NÉBIH – nyitott, fogyasztóbarát szemléletű hivatalként – az élelmiszerláncot érintő problémák megelőzéséért fokozott intézményi és lakossági együttműködésre törekszik. Elsődleges célja, hogy a lakosság ellenőrzött és biztonságos élelmiszerekkel találkozzon a boltok polcain.

Az élelmiszerlánc-biztonsági szabálytalanságok a 06-80-aNÉBIH, azaz a 06-80/263-244-es, ingyenesen hívható zöldszámon jelenthetők be. A hívásokat hétfőtől-csütörtökig 8:00-tól 16:30-ig, pénteken 8:00-tól 14:00-ig fogadják a Hivatal munkatársai, éjszaka pedig üzenetrögzítő működik.

A vizsgálatok megindításához szükséges, hogy a bejelentő az alábbi adatok közül lehetőleg többet is megjelöljön: például a vásárlás helyét az üzlet megnevezésével és címével, a vásárlás idejét, az élelmiszer és a gyártó pontos megnevezését, a termék gyártási számát, valamint minőség-megőrzési idejét.

(forrás:Vidékfejlesztési Minisztérium Sajtóirodája)