vasárnap, január 21, 2018
Text Size

A Fogyasztók Lapja készítőinek célja, hogy minél tudatosabb fogyasztók lépjenek fel a mindennapok jogügyletei során. Hírek, információk, tesztek, tippek és ötletek minden mennyiségben, melyek a fogyasztókat segítik és egyben védik.

Az autók rendszámtábláinak cseréjével növelné a 2012-es költségvetés bevételeit a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM), ebből az idén 12 milliárd forint folyhat be a tervek szerint - írja a hvg.hu, amelynek információi szerint a kormány teljesen új nyilvántartási és azonosítási rendszer bevezetésére készül, ami a rendszámok kötelező cseréjével járhat.


A rendszámtáblák cseréjéből remélt tétel a portál szerint abban az NGM által készített jelentésben szerepel, amit a kormány az Európai Bizottságnak küldött decemberben, a túlzotthiány-eljárás keretében. A jelentés végén található táblázat szerint - amely a kabinet 2012-es kiadáscsökkentő és bevételnövelő intézkedéseit tartalmazza - a kormány 12 milliárdos pluszbevételre számít a cseréből. De míg a többi tétel mellett feltüntették a bevételnövekedést megalapozó jogszabályt vagy intézkedést, a rendszámtábla-cseréhez a minisztérium nem fűzött magyarázatot - írja a portál

Az autós érdekvédő és lobbiszervezetek körében az az információ terjed, hogy a kormány egy teljesen új, az üzembentartó lakhelyét a rendszámtábla betűsorában feltüntető nyilvántartási és azonosítási rendszer kialakításán dolgozik. A rendszámtáblák cseréjét állítólag azzal indokolják a kormányban, hogy a járművek területi hovatartozását is feltüntető új rendszámok segítenék a bűnmegelőzést

A rendszámtáblák cseréjének jelentős illetékvonzata lehet, amit az autók tulajdonosai fizethetnek meg. Az okmanyirodak.hu-n található adatok szerint jelenleg a rendszámtáblapár cseréje 8500 forintba kerül. A forgalomban lévő közel 3 millió személyautó esetén a rendszámtáblák cseréje több mint 25 milliárd forint lenne, ám a hvg.hu által megkeresett érdekvédelmi szervezetek szakértői szerint egy év alatt nem lehetne lebonyolítani a teljes cserét, továbbá azt sem tartják kizártnak, hogy kötelező csere esetén csökkentenék az illeték nagyságát is. Nem is beszélve arról, hogy a teljes - teherautókat, motorokat is tartalmazó - járműállomány meghaladja 4 milliót. Ráadásul, míg tavaly alig 63 ezer új járművet helyeztek forgalomba, azaz kapott rendszámot, addig több mint 400 ezer használt jármű cserélt gazdát. Feltételezhető, hogy ezek közül igen sok nem maradt ugyanazon a településen, vagyis az új rendszer szerint új rendszám kell neki.

A cikkben emlékeztetnek arra, hogy a tavaly ősszel benyújtott, külföldi autók behozatalát sújtó regisztrációs adóról szóló törvény elfogadását követően az NGM 39 milliárdos bevételre számított a 2010-es 30 és a 2011-es 32,3 milliárdból kiindulva. Ám a Rogán Antal által benyújtott módosító miatt ma már csak 14 milliárdra becsülik ezt az adóbevételt. Ezt a felelősségbiztosításhoz újonnan hozzácsatolt baleseti adóból befolyó 24 milliárd, és a rendszámtáblák kötelező cseréje is kompenzálhatja.

Egy kormányzati forrás szerint az új azonosítási és nyilvántartási rendszer kidolgozása megtorpant a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban (NFM), így nem biztos, hogy még az idén elindul a rendszámtáblacsere. A kormány december 28-án megjelent, a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról szóló új rendelete még a három betű és három szám kombinációjából álló táblát tartalmazta.

forrás:hírstart.hu.






























Napi Tipp

1. Mindig kérjük el a blokkot!

Ha később ugyanis a termék meghibásodik és szavatossági-jótállási igényt szeretnék a forgalmazóval szemben érvényesíteni, akkor a vásárlás tényét a blokkal tudjuk igazolni.

MEGNÉZEM

Szavazás

Részt vett-e valaha termékbemutatón?