péntek, október 20, 2017
Text Size
Hatóság Cikkek Megtévesztő a „Csak a Jófogáson” hirdetés

A fogyasztóvédelmi hatóságok léphetnek fel szankciókkal a jogsértő vállalkozásokkal szemben. Az olvasók itt betekintést nyernek többek között a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, a Gazdasági Versenyhivatal és a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének tevékenységébe.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint a Jófogás apróhirdetési portált üzemeltető Schibsted Classified Media Hungary Kft. (Schibsted Kft.) megtévesztette a fogyasztókat, mert megalapozatlanul használta a „Csak a Jófogáson” kiemelést a hirdetéseknél, mert egyes apróhirdetések máshol is elérhetők voltak. Emellett a vállalkozás megtévesztette üzletfeleit is a 2015 októberében kiadott sajtóközleményével. A jogsértésért a vállalkozásra kétmillió forint bírságot szabott ki a GVH.

A GVH csak azokat a tájékoztatásokat vizsgálta, amelyeket a Schibsted Kft. „Csak a Jófogáson” kiemeléssel a Jófogás ingatlan rovatában (https://ingatlan.jofogas.hu/) és a mobil alkalmazásában tett közzé 2015 októberétől. A kommunikáció azt üzente a fogyasztóknak és az üzletfeleknek, hogy bizonyos hirdetések kizárólag a Jófogáson érhetők el.

A GVH úgy ítélte meg, hogy a Schibsted Kft. jogsértően használta e kiemeléseket, mert több ingatlanhirdetés – a „Csak a Jófogáson” szalag ellenére – ugyanazon időpontban más portálokon is megjelent.

Emellett a GVH jogsértőnek ítélte a vállalkozás sajtóközleményét is, amely a lehetséges üzleti partnereknek szólt, akik abban bízhattak a PR-kommunikáció alapján, hogy a Jófogás ingatlan rovatának fogyasztói aktivitása, így a hirdetések ár-érték aránya megnövekszik. Figyelembe véve, hogy a Schibsted Kft. stratégiai törekvése végül nem valósult meg, a hirdetett kizárólagosság alkalmas lehetett hosszabb távon arra, hogy megtévessze a professzionális hirdetőket a felületen történő hirdetés előnyeit, és az azoktól várható eredményeket illetően.

A GVH a bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett, a kiemelési szolgáltatások értékesítéséből származó bevételekből indult ki. A GVH enyhítő körülményként értékelte, hogy a Schibsted Kft.

  • módosította kereskedelmi gyakorlatát már a versenyfelügyeleti eljárás alatt;
  • kiegészítő információval pontosította a „Csak a Jófogáson” szalagot;
  • kidolgozott kötelezettségvállalási nyilatkozatot nyújtott be a versenyfelügyeleti eljárás korai szakaszában, és időközben meg is valósította vállalásainak egyes elemeit.

forrás: gvh.hu