hétfő, október 22, 2018
Text Size

A Fogyasztók Lapja készítőinek célja, hogy minél tudatosabb fogyasztók lépjenek fel a mindennapok jogügyletei során. Hírek, információk, tesztek, tippek és ötletek minden mennyiségben, melyek a fogyasztókat segítik és egyben védik.

2017. január 1-jétől 27-ről 18 százalékra csökken az internet-előfizetés áfája. A szolgáltatók külön tájékoztatást kötelesek közzétenni honlapjaikon arról, hogy ez díjcsomagonként mekkora tételt jelent. A szolgáltatóknak létre kell hozniuk honlapjukon egy, az internetáfáról szóló tájékoztató oldalt. Ezen minden díjcsomagra kereshető módon fel kell tüntetniük, hogy mennyi a csomagban lévő internet-előfizetés nettó és bruttó – tehát áfa nélküli és áfás – díja a januártól életbe lépő áfacsökkentés előtt, illetve mennyi utána.


Az internet-előfizetésre jutó díjrészt külön sorban kell feltüntetni akkor is, ha egyébként egy több szolgáltatásból álló csomagról van szó és akkor is, ha az internetért nem előre meghatározott fix összeget kell fizetni, hanem az adatforgalom-függő.

Az előfizetők a számláikon is tájékoztatást kapnak a küszöbön álló változásokról: az érintett szolgáltatók összesen három alkalommal, a novemberi és decemberi, valamint a 2017. januári számlában vagy külön levélben informálják előfizetőiket az áfacsökkenésről, illetve arról, hogy az erre vonatkozó tájékoztató oldal hol érhető el honlapjukon. Ha az előfizetés sajátossága miatt eleve nincs számlalevél – mint pl. a feltöltőkártyás mobil-előfizetéseknél –, akkor a szolgáltatók ugyanezt a tájékoztatást megadhatják SMS-ben, MMS-ben, emailben vagy akár felugró internetes ablakban is.

Napi Tipp

1. Mindig kérjük el a blokkot!

Ha később ugyanis a termék meghibásodik és szavatossági-jótállási igényt szeretnék a forgalmazóval szemben érvényesíteni, akkor a vásárlás tényét a blokkal tudjuk igazolni.

MEGNÉZEM

Szavazás

Részt vett-e valaha termékbemutatón?