szerda, október 24, 2018
Text Size
Békéltető Cikkek Vitája van egy külföldi céggel? – segít az online vitarendezés ingyen és gyorsan!

A békéltető testületeket azért hozták létre, hogy ingyenes lehetőséget biztosítsanak a fogyasztóknak jogvitáik gyors megoldására. A rovatban megtalálják a testületek elérhetőségeit és a rájuk vonatkozó fontosabb tudnivalókat, friss információkat.

Romániából szeretett volna a fogyasztó Bázelbe utazni, még felárat is fizetett az elsőbbségi beszállásért. A gépre viszont fel sem akarták engedni a második kézipoggyásza, egy kistáska miatt, mire pedig azt sikerült átgyömöszölnie az eredeti kisbőröndbe, már csak a többiek után szállhatott fel a repülőre. Igénybe sem tudta venni a szolgáltatást, holott azt kifizette – később viszont visszakapta a pénzét.

 

Erre az online vitarendezés és a Budapesti Békéltető Testület segítségével volt módja, amely kizárólagos illetékességgel jár el Magyarországon a fogyasztó és vállalkozás közötti határon átnyúló, online vásárlásból fakadó ügyekben (kivéve a pénzügyi tárgyú ügyeket) és azokat ingyen, gyorsan eldönti.

 

2016. február 15-től ugyanis már rendelkezésre áll az az uniós békéltető honlap a www.ec.europa.eu/odr webcímen, amelynek segítségével a fogyasztó otthonából egyezhet meg a vitával érintett webáruházzal vagy más szolgáltatóval. Ha pedig valamelyik fél esetleg nem érti annak a használatát vagy magát az online vitarendezési eljárást, akkor a magyar online vitarendezési kapcsolattartó pont (ami szintén a Budapesti Békéltető Testület) el is magyarázza számukra azt az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezd a Javascript használatát, hogy megtekinthesd. e-mail címen.

 

A példában említett eset szintén pozitív véget ért, amelyben megoldódott a Bázelbe utazó fogyasztó ügye. Priority boarding szolgáltatásra, azaz elsőbbségi beszállásra fizetett elő, mégsem akarták felengedni a gépre, mert a nagyobb bőröndje mellett egy kistáska is volt nála. Az indulásnál tíz perc vita után, miután azt át tudta pakolni a másik, szűkös bőröndbe, végül felengedték, de csak az összes utas beszállása után volt erre módja. Kifizetett tehát egy szolgáltatást, amit igénybe sem tudott venni – a cég vállalta végül az online vitarendezési eljárásban azt, hogy kompenzálja, a felárat megtéríti számára és utastársának is.

 

Online vásárlásoknál tehát érdemes kihasználni a rendelkezésre álló lehetőségeket és az online vitarendezési eljárást, amely a www.ec.europa.eu/odr internetes webcímen érhető el.