szombat, január 20, 2018
Text Size
Békéltető Cikkek Előrefizetés után nincs pardon … vagy mégis?!

A békéltető testületeket azért hozták létre, hogy ingyenes lehetőséget biztosítsanak a fogyasztóknak jogvitáik gyors megoldására. A rovatban megtalálják a testületek elérhetőségeit és a rájuk vonatkozó fontosabb tudnivalókat, friss információkat.

Belgiumból próbált reptéri transzfer-szolgáltatást előre lefoglalni az a fogyasztó, aki két hónappal később azt tervezte, hogy Magyarországra utazik. Át is utalta ennek az árát, 50 eurót, azonban később kiderült, mégsem tud elutazni. A cég azonban elutasította kérését, hogy visszautalja a vételárat, mondván, hogy az ÁSZF szerint hitelkártyás esetén nincs lehetőség.

Természetesen a fogyasztó nem volt elégedett ezzel és tovább vitte az ügyét, békéltető testületi eljárást indított Magyarországon a hazai céggel szemben. Ezt is, mint minden más, határon átnyúló online vásárlással kapcsolatos ügyet (a pénzügyi tárgyú ügyek kivételével) gyorsan és ingyen a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület döntheti el, ez a feleknek semmibe nem kerül.

 

A fogyasztó szerencséjére a cég együttműködött az eljárásban és a vita rendeződött, végül visszautalta a pénzét.

 

Az Európai Unió nemrég létrehozott uniós békéltető honlapjának segítségével a felek már játszi könnyedséggel megegyezhetnek egymással a vitás ügyben, ha az internetes vásárlással függött össze. Erre 2016. február 15-től lehetőség van, a honlap használatát pedig a Budapesti Békéltető Testület magyarázza el az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezd a Javascript használatát, hogy megtekinthesd. e-mail címen, mivel ellátja a tagállami kijelölt online vitarendezési kapcsolattartó pont feladatait, de elérhető a 06-1-488-2033-as telefonszámon is.

 

Ahhoz, hogy a fogyasztó benyújtsa a kérelmet, nem kell mást tennie, mint regisztrálnia magát az ec.europa.eu/odr címet beütve a keresőbe, ez előtt tudja rögzíteni a panaszát, ahol meg kell adni az üggyel összefüggő lényeges adatokat.

 

Az üzenetváltás az online vitarendezésben az uniós békéltető honlapon keresztül történik. Mindezzel könnyen rendezhető a vita, és az online vásárlók előtt határok nélkül megnyílik az ingyenes, gyors eljárás lehetősége.

 

Ez különösen azért jelentős, mert az e-kereskedelem szerte Európában töretlenül fejlődik és virágzik, azonban a fogyasztók nem mindig bíznak a kereskedőben, ha külföldi tagállamból vásárolnak. A honlap útján viszont már könnyen rendezhetőek a panaszok és nem kell tartani attól, hogy a személyes kommunikáció hiánya és a nagy távolság miatt nem tudják felvenni a kapcsolatot az érintett kereskedővel.

 

Használják ki a rendelkezésre álló lehetőségeket a fogyasztók!