csütörtök, április 26, 2018
Text Size
Békéltető Cikkek Százezer forintos "gyógytablettát" sóztak rá... naná, hogy termékbemutatón!

A békéltető testületeket azért hozták létre, hogy ingyenes lehetőséget biztosítsanak a fogyasztóknak jogvitáik gyors megoldására. A rovatban megtalálják a testületek elérhetőségeit és a rájuk vonatkozó fontosabb tudnivalókat, friss információkat.

A békéltető testület segítségével legalább a fele pénzt visszakapta. Önt is behúzták a csőbe?

Termékbemutatón járt a fogyasztó, ahol meg sem akarta venni, de rábeszélték két doboznyi gyógytablettára 100.000 Ft értékben. Később még csak használni sem merte, a tizennégy napos határidőből viszont, hogy meggondolja magát, már kifutott. Panaszával nem is foglalkozott a termékbemutatós cég, de a békéltető testülettel már együttműködött és ajánlatot tett arra, hogy 50.000 Ft-ért visszavásárolja a terméket. Ezzel a vita pedig megoldódott.

Nem lehet elég óvatos az a fogyasztó, aki termékbemutatóra látogat el, mivel bizonyos cégek még mindig bevetnek számtalan praktikát, hogy rábírják a szerződés aláírására. A résztvevők általában azt el sem olvassák és így vesznek olyan termékeket, ami számukra teljesen felesleges. Így járt a példában bemutatott vásárló is, aki egészsége javítása érdekében vásárolta meg a tablettát, mert azt gyógyhatásúnak mondták.

Később azonban még csak felbontani sem merte a terméket, mert félt annak lehetséges és káros hatásaitól, hogy esetleg nem vizsgálták be. Az adásvételt 100.000 Ft-ja bánta, mivel két hétnél tovább várt és így elveszítette az indokolás nélküli elállási jogát. A cég persze elutasította, mikor szerette volna, hogy a terméket visszavegyék.

A vásárló azonban nem adta fel és tovább vitte békéltető testülethez az ügyet. A testület előtt a termékbemutatós cég megjelent a 2015. szeptemberétől érvényes szigorú előírások miatt, mert tartott a bírságtól, ha nem vesz részt személyesen. A meghallgatáson pedig a fogyasztó és a cég képviselője hosszasan egyeztettek és a békéltető tanács segítésével az álláspontok közeledtek egymáshoz, a felek egyezségre jutottak.

A cég vállalta, hogy visszavásárolja a fogyasztótól a terméket 50.000 Ft-ért, ha az még bontatlan. Erre egyébként nem lett volna köteles. A vásárlónak viszont ez a megoldás tökéletesen megfelelt, hiszen legalább a pénze felét visszakapta.

A bemutatott példában és hogy a felek megegyeztek, nagy szerepe volt annak, hogy a vállalkozások kötelesek együttműködni a békéltető testülettel. Belátta azt a fogyasztóval való párbeszéd után a cég, hogy a vásárló megelégedése érdekében mégis érdemes „engednie a huszonegyből” és egyezségi ajánlatot tenni. Ezzel pedig a vita rendeződött.

Egyezség azonban nem csak ilyen termékbemutatós ügyekben képzelhető el, hanem a békéltető testületek számtalan más ügyben segíteni tudnak. Legyen a vita akár egy elromlott laptoppal vagy mobiltelefonnal kapcsolatos, vagy függjön össze egy jogtalan parkolási bírsággal, tömegközlekedési pótdíjjal, vitatott számlaköveteléssel, magasabb energiafogyasztással. De ugyanúgy segíteni tudnak akkor, ha a vita tárgya kellemetlenné vált utazás, mert elmaradtak a megígért programok vagy éppen a szálloda mellett az ígért aranyhomokos tengerpart helyett sziklaköves volt, amely teljesen meghiúsította az önfeledt fürdőzést. Szintén megoldást kínálnak, amennyiben a vitás ügy egy internetes vásárlásból fakadt, esetleg az áru nem érkezett meg vagy más volt a színe, mint amilyen a webáruház fényképén volt.

Merjenek a fogyasztók élni a békéltető testülethez való fordulás lehetőségével, különösen, hogy már a cégek kötelesek az ingyenes, gyors eljárásban együttműködni. Máskülönben kötelező bírsággal kell számolniuk.