hétfő, július 23, 2018
Text Size
Teszt Cikkek Háztartási gépek és a tipikus hibák

A tesztek segítségével a fogyasztók vásárlói magatartását szeretnénk tudatosabbá tenni. A tesztek a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság laborjaiban készülnek, azok eredményével a fogyasztók képet kapnak a tesztelt termékek biztonságáról, fő jellemzőiről.

altKiszolgáltatottak a fogyasztók, állítja egy hazai felmérés. Az adatgyűjtők arra voltak kíváncsiak, mi az oka annak, hogy sok háztartási gép a garanciális idő lejártát követően rövid időn belül meghibásodik.

Összeesküvés-elmélet, vagy tényleg használhatatlanok lesznek a háztartási gépek nem sokkal a garancia letelte után? Egy felmérés szerint csaknem minden második eszközzel volt gond. Javítani nehézkes, és sok esetben drága is.

 Az elmúlt félév anyagi csőd volt a családunk számára – mondta Ivancsis Júlia, szekszárdi olvasónk. – Januárban elromlott a tévénk, amit két éve vásároltunk, rá két hétre a vasalóm – az elmúlt két évben ez már a második –, majd a hűtőszekrényhez kellett szerelőt hívni, végül egy hete a hároméves mosógép szorult javításra. Összesen 45 ezer forintot fizettünk a különböző szerelőknek – panaszolta.

A Genertel által készített felmérés válaszadói legnagyobb arányban a mosógép meghibásodását említették (illusztráció) A Genertel által készített felmérés válaszadói legnagyobb arányban a mosógép meghibásodását említették (illusztráció)

Hozzátette, nem érti, hogy míg 20-30 éve egy család azzal számolt, hogy vásárol magának egy tévét, mosógépet, porszívót, ami egy életre szól, ma, a sokkal korszerűbb készülékek miért romlanak el mindjárt, ahogy letelik a garanciális idő.

Egy általunk megkérdezett szekszárdi szervizben azt mondták, tény, hogy a háztartási gépek többsége a jótállás lejártát követően fél éven belül elromlik. Van, amit nem is érdemes megjavíttatni, mert sokba kerülne. Ugyanakkor az is igaz, hogy szinte minden műszaki eszköz tartalmaz egy olyan alkatrészt vagy beállítást, amely jelentősen lerövidítheti az adott berendezés élettartamát.

Van, aki ezt úgy értelmezi, hogy a gyártó ezt szándékosan teszi bele, ezzel garantálja, hogy a vásárló előbb-utóbb egy újabb gép megvásárlására kényszerüljön. Ez ugyanis a fogyasztói társadalom alapja, magyarázta a szerviz vezetője.

A túl korán, de már a garanciális idő lejártát követően jelentkező meghibásodást okozhatja például egy túlmelegedő, rossz helyen elhelyezett kondenzátor, egy silány anyagból készült kapcsoló – a lehetőségek palettája szinte végtelen.

 Az eredmény sokszor az, hogy a drága vagy néhány év múlva már elérhetetlen pótalkatrész miatt a tulajdonos kénytelen lesz új terméket vásárolni. A tapasztalat az, hogy a fogyasztó a következő vásárláskor is ugyanolyan kiszolgáltatott marad: szakemberek szerint ugyanis a legnagyobb márkák termékeinek megvásárlása sem feltétlenül jelent garanciát a tartósságra.

forrás:teol.hu