szerda, április 25, 2018
Text Size
Otthon Cikkek Sulikampány a fiatal fogyasztóknak

Barkácsolás, szomszédjaink akár minket is érintő közüzemi tartozásai, lakberendezés – itt található minden olyan, otthonunkkal kapcsolatos cikk, mely hasznos, praktikus tanácsokkal látja el a fogyasztókat.

altA Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége a  Fogyasztók Világnapja (2013. március 15.) alkalmából két nagyszabású kampányt indított a fiatal fogyasztók tudatosságának növelése érdekében.

A Nemzetgazdasági Minisztérium támogatásával- 2013 májusáig a szövetség szakemberei több mint ezer budapesti diák számára adnak át alapvető fogyasztóvédelmi ismereteket- olvasható a FEOSZ közleményében.

Az előadás keretén belül a tanulók a legfontosabb fogyasztóvédelmi tudnivalókat sajátítják el: így megismerkednek többek közt a nyugta és a jótállási jegy szerepével, valamint az árfeltüntetésre vonatkozó tudnivalókkal, de megtanulják azt is, hogy például egy hibás termék esetén milyen jogok illetik meg őket a kereskedőkkel szemben. Emellett tudomást szereznek a békéltető testületek intézményéről is: A FEOSZ szerint a diákok nagy többsége még sosem hallott arról, hogy ingyenes és gyors eljárás keretében érvényesítheti igényét fogyasztói jogvita esetében.

Az előadások végén a diákok játékos szituációs feladatok révén adhatnak számot a megszerzett ismereteikről.

II. Országos Fogyasztóvédelmi Sulitábor

A Szövetség második kampánya keretében - a Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesülettel és a Fogyasztóvédők Országos Egyesületével közösen - meghirdette a 2013. március 14-17. között megrendezésre kerülő Országos Fogyasztóvédelmi Sulitábort körülbelül száz, a 12-16 éves korosztályba tartozó gyermek számára.

A fogyasztóvédelmi ismereteket játékos formában átadó tábornak a Zánkai Új Nemzedék Központ ad otthont. A táborban résztvevő gyermekek kiválasztására a Szövetség 2012 novemberében országos versenyt hirdetett meg, amelyen Magyarország összes általános- és középfokú oktatási intézménye indulhatott: a sikeres pályázathoz az volt szükséges, hogy az intézményben ún. "Fogyasztók Hete" c. kampány keretében egy hétig központi szerepet kapjon a fogyasztóvédelem és a tudatos fogyasztás kérdése.


forrás.marketinginfo