szerda, december 13, 2017
Text Size

A Fogyasztók Lapja készítőinek célja, hogy minél tudatosabb fogyasztók lépjenek fel a mindennapok jogügyletei során. Hírek, információk, tesztek, tippek és ötletek minden mennyiségben, melyek a fogyasztókat segítik és egyben védik.

Hírek

Két év garancia van rá - mondták az egyszeri panaszosnak, aki örült, milyen jól járt. A szája azonban már legörbült, mikor egy év múlva tönkrement a cipő és elküldték, készíttesse el ő a szakvéleményt, hogy tényleg rossz volt a minősége. Garancia, jótállás, szavatosság - mi a különbség? Megfejtés alább.

Bővebben...

„Vízálló telefont vettem. Két hónapig nem látott vizet, jól is működött. Eljött azonban a fürdés pillanata. Ahogyan kell, minden bemenetet lezártam. A kis merülést követően azonban a telefonom elromlott. Visszavittem oda, ahol vettem, de minden kérésemet elutasították” – mesélte egy vízimádó hölgy. „Mit tehetnék, mit tehetek?” – kérdezi. Bővebben...

Interneten adta meg az adatait a fogyasztó, később visszaéltek azokkal és a nevében kötöttek szerződéseket csalók egy hírközlési céggel. Döbbenten szerzett tudomást a kétszázezres, felgyűlt tartozásról, amelyet tőle követeltek, pedig ahhoz semmi köze nem volt. A szolgáltató nem állt vele szóba, de később a békéltető testület előtt meg tudtak egyezni, a követelést pedig törölték. Bővebben...

A felfutó lakáshitelezés, a megnövekedett lakossági kölcsönfelvételi kedv időszakában a fogyasztóknak változatlanul célszerű körültekintően kiválasztani a számukra leginkább megfelelő jelzáloghitelt – áll a Magyar Nemzeti Bank nemrég közzétett közleményében. A szerződéskötés előtti kötelező, a részletes feltételekről szóló közérthető tájékoztatás, a futamidő alatti szerződésmódosítások szigorú fair banki korlátozásai és a jövedelemmel és ingatlan értékével arányos jelzáloghitelek elbírálási, adósságfék szabályozása egyaránt a korábbinál átláthatóbb, és biztonságosabb feltételeket tesznek lehetővé az adósoknak. Bővebben...

A békéltető testület segítségével legalább a fele pénzt visszakapta. Önt is behúzták a csőbe? Bővebben...

Az elektronikus hírközlés és a média behálózza napjainkat, e két – egymással szoros összefüggésben álló szektort felügyeli a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). Bővebben...

Sok más szerv mellett időről időre a Gazdasági Versenyhivatal is feltűnik a híradóban egy-egy kifejezetten a fogyasztókat érintő hírben. Tipikusan ilyenek azok az esetek, amikor valamely vállalkozás hirdetése megtévesztő, és az ezt vizsgáló hivatal bírságot szab ki, valójában azonban szinte minden intézkedése hatással van a fogyasztókra, hiszen a versenyt védi. A vállalkozások közötti hatékony verseny győztese pedig nem más, mint a fogyasztó, aki annak köszönhetően jobb minőséggel, olcsóbb árakkal, szélesebb kínálattal találkozik. Bővebben...

„Kétmillióért vettem autót…. használhatatlan volt. Nem működött a navigáció, a sebváltó is tönkrement. Panaszkodtam, elhajtottak és még csak jegyzőkönyvet sem vettek fel. Nagyon pipa lettem és a békéltető testülethez fordultam. Aztán az eljárásban a cég vállalta, hogy visszavásárolja a kocsit…” Bővebben...

Nem értett egyet a parkolási bírsággal a fogyasztó! A cég akkor is megbüntette, de a békéltetők előtt már visszavonta a büntetést. A telefonját sem javították meg? Békéltetőkkel ez is megoldódhat… Hogyan? Miért? Megfejtés itt… Bővebben...

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szakemberei gyermekjátékokat vizsgáltak. Az ellenőrzés során 81 fajta termékből történt mintavétel, ebből 48-féle termék esetében volt megállapítható, hogy veszélyt jelentenek a gyermekekre nézve. Ezen termékek magukban hordozzák a fulladásveszély, szemsérülésveszély, illetve a tartós egészségkárosodás kockázatát. Bővebben...

A Magyar Nemzeti Bankról (MNB) már mindenki hallott, de többnyire a jegybanki funkciója miatt, holott nagyon fontos szereplője a pénzügyi fogyasztóvédelemnek. Ez a hatóság felügyeli a bankok, takarékszövetkezetek, a biztosítók, és valamennyi pénzügyi szolgáltatást nyújtó szervezet tevékenységét. Bővebben...

Ha a megvásárolt termék hibás, vagy az igénybe vett szolgáltatás nem felel meg a jogszabályban vagy a szerződésben foglalt követelményeket, akkor a fogyasztók minőségi kifogást jelentenek be. Erről jegyzőkönyvet kell felvennie a kereskedőnek. Bővebben...

A hivatal 2012. március 15-én jött létre, két korábbi szervezet, a Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal és a Magyar Élelmiszer-biztonsági Hivatal összevonásával, nyíltan célul tűzve ki, hogy így a teljes élelmiszerlánc felügyeletét ellátó szervezet jöjjön létre. Innen származik mottója is: „A termőföldtől az asztalig.”

Bővebben...

További cikkeink...

8. oldal / 96

<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >>

Napi Tipp

1. Mindig kérjük el a blokkot!

Ha később ugyanis a termék meghibásodik és szavatossági-jótállási igényt szeretnék a forgalmazóval szemben érvényesíteni, akkor a vásárlás tényét a blokkal tudjuk igazolni.

MEGNÉZEM

Szavazás

Részt vett-e valaha termékbemutatón?