péntek, október 20, 2017
Text Size

A Fogyasztók Lapja készítőinek célja, hogy minél tudatosabb fogyasztók lépjenek fel a mindennapok jogügyletei során. Hírek, információk, tesztek, tippek és ötletek minden mennyiségben, melyek a fogyasztókat segítik és egyben védik.

Hírek

A fogyasztó észlelte ugyan, hogy a plomba le van szakadva az óráról, azt gondosan vissza is tette az óra tetejére minden takarítás után, de nem gondolta, hogy ezt be is kellene jelentenie. Az évenkénti leolvasások során sem jelezték felé a szolgáltató munkatársai, hogy sérült lenne a mérő és szabálytalan így használni. Sajnos kötbér fizetés lett az ügy vége. Bővebben...

Nagy bosszúsággal jár, amikor a nyaralóban több hét elteltével vesszük csak észre, hogy csőtörés miatt vízben áll az egész alagsor. Vagy a lebetonozott udvar alatt történik a sérülés, és csak a folyamatosan pörgő vízóra miatt kezdünk gyanakodni. De mit lehet tenni? Be kell jelenteni valakinek? Kell jegyzőkönyvet felvenni? Ki kell fizetni a teljes vízdíjat és a szennyvízdíjat is? Bővebben...

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Fressnapf – Hungária Állateledel és Felszerelés Nagy- és Kiskereskedelmi Kft. (Fressnapf) tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a „25 év szeretete egy helyen” promóciójában. Megsértette ugyanis a szakmai gondosság követelményét a kommunikációs kampány tervezésekor, majd a fogyasztók számára indokoltatlanul és hátrányosan változtatta meg a beváltási feltételeket. Ezért 100.000.000 forint bírságot szabott ki a GVH, és több, a fogyasztókat érintő kompenzáció teljesítésére kötelezte a vállalkozást.

Bővebben...

A fogyasztó költözés miatt (Vácról Budapestre) kérte az előfizetői csomag (internet, tv, vezetékes telefon) áthelyezését a szolgáltatótól. A szolgáltató ennek nem tudott eleget tenni, így arra akarta kötelezni a fogyasztót, hogy fizesse tovább az előfizetői díjakat, mert ő a régi címen szolgáltat. A fogyasztó nem akart olyan szolgáltatásért fizetni, amit nem tud igénybe venni, a szolgáltató felmondta a szerződést végül és 180.000 Ft kötbér megfizetését kérte a fogyasztótól a hűségidő alatti szerződés megszüntetés miatt. Lehetséges ez? Bővebben...

Az üzleten kívüli értékesítési forma speciális, a hagyományostól eltérő kereskedelmi forma. Ilyen esetben nem kereskedelmi egységben, azaz boltban, vagy üzlethelyiségben vásároljuk meg a terméket, hanem pl. a fogyasztó otthonában, vagy termékbemutatón. A szerződéskötés helye, módja ilyenkor nem hagyományos, ezért külön jogszabályok biztosítanak speciális többletjogokat a fogyasztóknak, mert a jogalkotó úgy tarja, nincs megfelelő lehetősége a fogyasztónak tudatos döntést hozni a termék megvásárlása során. Bővebben...

Előfordulhat, hogy a panaszt a vállalkozás elutasítja. Két dolgot tehetünk ebben az esetben, beírhatunk a Vásárlók Könyvébe, vagy az elutasítást követően békéltető testülethez vagy bírósághoz fordulhatunk. Elutasítás esetén a vállalkozás ugyanis köteles írásban tájékoztatni arról, hogy panaszunkkal - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezhetjük. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást. Bővebben...

A fogyasztó egy német vállalkozástól internetes honlapján keresztül rendelt egy fejhallgatót, amit hosszú várakozást követően postán meg is kapott. A termék mikrofonjának a minősége annyira rossz volt, hogy úgy döntött a fogyasztó, hogy eláll a vásárlástól. A fogyasztó a 14 napos elállási jogát határidőben, írásban, igazolható módon közölt a vállalkozással, és ezzel egyidejűleg postára adva vissza is küldte a terméket a vállalkozáshoz. A vállalkozás azonban nem fizette vissza a jogszabályban meghatározott 14 napon belül a termék vételárát. Bővebben...

Az egyik panaszos ott sem lakik az ingatlanban, a másik csak nyáron használja a hétvégi házat, ami közös, hogy fizetni kell a szemétszállításért. Van akitől a korábbi 50 %-os díjkedvezményt vonták meg, a másiktól a kukát lopták el, és a pótlásért neki kell fizetnie. Hogyan lehetséges ez? Olyan szolgáltatásért fizessünk, amit nem veszünk igénybe? A rövid válasz: igen. A hosszabb válasz a cikkben olvasható. Bővebben...

A fogyasztó mobilinternet előfizetést kötött két év hűségidővel a szolgáltatónál. Otthon, mikor a tablethez akarta volna csatlakoztatni a sticket derült ki számára, hogy nem fogja tudni használni a szolgáltatást. Bővebben...

A fogyasztó hétvégi házába nem szeretett volna vezetékes internet szolgáltatást bekötni, hiszen csak két-három hetente töltötte ott a hétvégét, viszont internetre szüksége volt ebben az időszakban is. Mobilinternet előfizetést vásárolt, rögzítették is, hogy hol szeretné használni, igénybe venni a szolgáltatást. A szolgáltató ígérete szerint van lefedettség azon a területen, a fogyasztónak mégsem működött a szolgáltatás. Bővebben...

Az üzleten kívüli értékesítés formájának szabályai szerteágazóak. A jogi szabályozás minden elemének ismertetésére nem vállalkozunk, azonban fontosnak tartjuk egyes szabályok részletesebb magyarázatát. A hatályos szabályozás szerint indokolás nélküli elállási jog illeti meg a vállalkozással kötött szerződése során a fogyasztót 14 napon belül, ha a szerződés megkötésére a vállalkozás üzlethelyiségén kívül került sor. Bővebben...

Nem azt a minőséget kaptunk, amit vártunk? Nem annyit fizettünk, amennyi az árcédulára volt írva? Kevesebbet adott vissza a pénztáros? Nem kaptunk számlát? Hogyan kell panaszt tennünk? Miként érvényesíthetjük jogainkat? Melyek a vállalkozások kötelezettségei? Bővebben...

Kétszázezerért vette, cseh billentyűzettel kapta meg a fogyasztó a laptopot. Panaszt tett, szóba sem álltak vele: már felbontotta a csomagolást, mondták. Igaza volt vajon a cégnek? Bővebben...

További cikkeink...

7. oldal / 96

<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >>

Napi Tipp

1. Mindig kérjük el a blokkot!

Ha később ugyanis a termék meghibásodik és szavatossági-jótállási igényt szeretnék a forgalmazóval szemben érvényesíteni, akkor a vásárlás tényét a blokkal tudjuk igazolni.

MEGNÉZEM

Szavazás

Részt vett-e valaha termékbemutatón?