péntek, október 20, 2017
Text Size

A Fogyasztók Lapja készítőinek célja, hogy minél tudatosabb fogyasztók lépjenek fel a mindennapok jogügyletei során. Hírek, információk, tesztek, tippek és ötletek minden mennyiségben, melyek a fogyasztókat segítik és egyben védik.

Hírek

Eljárást kezdeményezett a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, miután több alkalommal is kéretlenül küldtek egyes kollégái részére étrend-kiegészítő készítményeket. A kéretlen csomag címzettjei magánszemélyek voltak, ezért a fogyasztói érdekek védelmében a Hatóság vizsgálja a termék értékesítésének körülményeit, valamint a készítmény összetevőit, illetve az azon szereplő tájékoztatás hitelességét. Az NFH a lengyel társhatóságokkal és az illetékes futárszolgálattal is felveszi a kapcsolatot az esetleges jogsértések felderítése céljából.

Bővebben...

Tisztánérzők, tisztánlátók, tisztánhallók, sámánok, boszorkányok – rendkívül széles a fogyasztók számára „megfoghatatlan” szolgáltatásokat kínáló, betelefonálós műsorok palettája a televízióban. A közel ötszáz forintos percdíjakat a fogyasztók pénztárcája, telefonszámlája bánja, miközben a bekapcsolás nem garantált és olyan általános szerződési feltételeket fogadnak el, amiről nem is tudnak a beletelefonálók. Bővebben...

A német fogyasztó százharminc eurós repülőjegyet vásárolt, de sajnos közeli hozzátartozója halála miatt már nem tudott elutazni. A légitársaság a szerződéses feltételek szerint köteles lett volna visszautalni a jegy árát, azonban mégsem kapott visszatérítést. Végül a Budapesti Békéltető Testület segített az ügyben. Bővebben...

Az Egyesült Királyságból rendelt a fogyasztó egy táblagépet, azonban nem sokkal a kiszállítás után az teljesen tönkrement. Be sem kapcsolt, vagy ha addig eljutott, akkor a WIFI egyáltalán nem működött rajta. A vásárló már búcsút mondott a pénzének, amikor végül a békéltető testület előtt megoldódott a vita ingyen, gyorsan. Bővebben...

Az Országgyűlés 2016. április 26-án új törvényt alkotott az igazságügyi szakértőkről, a korábbi kettő helyett egyetlen jogszabályba foglalva össze a tevékenységükről szóló rendelkezéseket, valamint a munkájukat összefogó kamara működését. Az új törvényben egységesítésre került a korábban egy országos és nyolc területi kamarából álló Magyar Igazságügyi Szakértői Kamarát (MISZK), amelynek minden szakértő tagja lesz a névjegyzékbe történt felvétellel. A szakértői névjegyzéket az igazságügyi tárca vezeti. Újdonságot jelent az is, hogy a kamara rendszeresen értékeli majd az igazságügyi szakértők eljárásait, ami alapján a szakértőket alkalmatlan, alkalmas vagy kiválóan alkalmas kategóriába sorolják és ezt a névjegyzékben is nyilvánosan feltüntetik. Az értékelés szempontjait kormányrendelet tartalmazza majd.

A fogyasztó hosszú évek óta rendelkezett balesetbiztosítási szerződéssel. 2011. szeptember 25-én balesetet szenvedett, melynek következtében összesen 95 napig kórházban kezelték. A biztosítási szolgáltatásra vonatkozó igényét bejelentette a biztosítónak, de a biztosító nem a kötvényen szereplő 12.500 forint/nap összeget vette figyelembe a baleseti eredetű napi térítésre vonatkozó biztosítási szolgáltatási összeg kiszámításakor, hanem 125 forintot. Ráadásul a 95 napos keresőképtelenséget sem ismerte el. Ennek eredményeként az 1.187.500 Ft helyett mindössze 6.500 Ft-ot akart fizetni a fogyasztónak. Bővebben...

A fogyasztó 2014. június 30. napján fel szerette volna venni a 2011. december 13-án elhunyt édesapja hagyatékából rá eső részt (kb. 3 millió forintot), és ekkor derült ki, hogy azt testvére, egy „első ránézésre láthatóan” hamis meghatalmazás alapján korábban felvette. A pénzintézet a meghatalmazásra hivatkozva nem volt hajlandó kifizetni az örökséget a fogyasztó részére. Bővebben...

Romániából szeretett volna a fogyasztó Bázelbe utazni, még felárat is fizetett az elsőbbségi beszállásért. A gépre viszont fel sem akarták engedni a második kézipoggyásza, egy kistáska miatt, mire pedig azt sikerült átgyömöszölnie az eredeti kisbőröndbe, már csak a többiek után szállhatott fel a repülőre. Igénybe sem tudta venni a szolgáltatást, holott azt kifizette – később viszont visszakapta a pénzét. Bővebben...

Belgiumból próbált reptéri transzfer-szolgáltatást előre lefoglalni az a fogyasztó, aki két hónappal később azt tervezte, hogy Magyarországra utazik. Át is utalta ennek az árát, 50 eurót, azonban később kiderült, mégsem tud elutazni. A cég azonban elutasította kérését, hogy visszautalja a vételárat, mondván, hogy az ÁSZF szerint hitelkártyás esetén nincs lehetőség. Bővebben...

Tárkeresési szolgáltatást kínáló német céggel egyezett meg az a fogyasztó, aki korábban éves előfizetést vásárolt. Korábban figyelmetlenségből nem nézte meg a szolgáltatás feltételeit, amelyet ha megtesz, láthatta volna, hogy ha nem mondja fel az előfizetést annak lejárta előtt hét nappal, az rögtön meghosszabbodik és leemelik a számlájáról a pénzt. Bővebben...

Az internet hatalmas előnyöket ad az online vásárolni kívánóknak, akiknek hatalmas piac áll a rendelkezésére. Elérhetik az Unióban az összes tagállam webáruházát, annak minden előnyével, így széles kínálatból, kedvező árakból tudnak válogatni. Többen azonban azért idegenkednek a vásárlástól, mert félnek, hogy probléma esetén nem fognak tudni fellépni a kereskedővel szemben. Bővebben...

Nem elég a baleseti bejelentőlap, 2 tanú írásos nyilatkozata, számla a javításról egy szélvédőtörés kapcsán ahhoz, hogy a biztosító fizessen? De igen. Bővebben...

Több százezer ügyfél jogbiztonsága érdekében indított eljárást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az inviteles előfizetői szerződések tavaly októbertől jogalap nélküli módon bevezetett tarifamódosításai miatt, majd a szolgáltatóra 40 millió forint bírságot szabott ki. Az Invitel Távközlési Zrt. ugyanis egyoldalúan, a jogszabályban szereplő korlátokat figyelmen kívül hagyva emelt havi- és forgalmi díjakat a telefon-, az internet- és a tévé-előfizetések körében. A jogsértés súlyát viszont nagyban csökkentette, hogy az eljárásban konstruktívan együttműködött a hatósággal, és önkéntes vállalásokat is tett az ellentmondás feloldására.

Bővebben...

További cikkeink...

6. oldal / 96

<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >>

Napi Tipp

1. Mindig kérjük el a blokkot!

Ha később ugyanis a termék meghibásodik és szavatossági-jótállási igényt szeretnék a forgalmazóval szemben érvényesíteni, akkor a vásárlás tényét a blokkal tudjuk igazolni.

MEGNÉZEM

Szavazás

Részt vett-e valaha termékbemutatón?