csütörtök, július 19, 2018
Text Size

A Fogyasztók Lapja készítőinek célja, hogy minél tudatosabb fogyasztók lépjenek fel a mindennapok jogügyletei során. Hírek, információk, tesztek, tippek és ötletek minden mennyiségben, melyek a fogyasztókat segítik és egyben védik.

Hírek

A fogyasztó a már régóta keresett fényképezőgépet találta meg az interneten, amelyet rögtön meg is rendelt. Előtte rá is kérdezett a webáruháznál, hogy kipróbálhatja-e bármi büntetés nélkül, a válasz erre egyértelmű „igen” volt. Később mégis megdöbbent a vásárló, mivel az optika nem volt mégsem megfelelő, és mikor visszaküldte a kétszázezer forintos gépet, levontak az utalásából 15 % használati díjat. Bővebben...

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint a Jófogás apróhirdetési portált üzemeltető Schibsted Classified Media Hungary Kft. (Schibsted Kft.) megtévesztette a fogyasztókat, mert megalapozatlanul használta a „Csak a Jófogáson” kiemelést a hirdetéseknél, mert egyes apróhirdetések máshol is elérhetők voltak. Emellett a vállalkozás megtévesztette üzletfeleit is a 2015 októberében kiadott sajtóközleményével. A jogsértésért a vállalkozásra kétmillió forint bírságot szabott ki a GVH. Bővebben...

Magyarországon 2017-re az e-kereskedelem került a fogyasztóvédelem fókuszába. Mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy az internetes vásárlások száma egyre inkább gyarapszik a statisztikák szerint, másrészt Magyarország V. középtávú Fogyasztóvédelmi Politikájában is hangsúlyos szerepet kap a fogyasztók felkészítése a digitális kor kihívásaira. Bővebben...

Nyúlhúst is forgalmazó húsboltokat ellenőrzött egy fővárosi vásárcsarnokban a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH). A három vizsgált üzletben nem tudták igazolni az előhűtött nyúlhús tételek eredetét. A szakemberek összesen több mint 60 kg ismeretlen eredetű terméket vontak ki a forgalomból. Bővebben...

Az internet nem csupán a foglalkoztatás, az üzlet vagy a tudás előtt nyit egyre újabb lehetőségeket, de alapvető előnyökkel jár a fogyasztók számára is, ahogyan arra egy nemrég közzétett kutatás is felhívta a figyelmet – olvasható többek között a Fogyasztók Világszervezete által a közelgő Fogyasztók Világnapja által közzétett dokumentumban. Bővebben...

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jogsértőnek ítélte a Magyar Telekom Nyrt. (Telekom) összehasonlító reklámjait, mert azokban a társaság nem tárgyilagosan hasonlította össze saját és versenytársai 4G mobilinternet-hálózatát. Az „A Telekom 4G mobilinternetet választják a legtöbben. Bízd rá magad!” szlogenű kampánnyal elkövetett jogsértésért 35 millió forint bírságot szabott ki a GVH a Telekomra. Bővebben...

Az MNB azonnali hatállyal megtiltotta az FxLoop Investment Kft.-nek és a piacfelügyeleti eljárásban érintett természetes személynek, hogy jogosulatlanul bármely, tevékenységet, így különösen betétgyűjtést végezzenek. A jegybank – amely mindenkor kiszűri a piacról a nem felügyelt, engedély nélküli szereplőket – a társaság és az érintett természetes személy kapcsán piacfelügyeleti eljárást folytat és büntetőfeljelentést tett – olvasható az MNB internetes honlapján. Bővebben...

A fogyasztó internetes webáruházból rendelt cipőt több mint 26.000 Ft-ért, a pénzt már előre át is utalta és várta a kiszállítást. Arra viszont még később, húsz-huszonöt nap leteltét követően sem került sor. Hiába jelezte a vállalkozásnak a honlap üzenőfelületén, hogy szeretné visszamondani a megrendelést és kéri a pénzét, az eredménytelen volt. Mire érdemes ügyelni, hogy ne járjunk így, mint a fogyasztó? Bővebben...

Internetes vásárlás, online vitarendezés, békéltető testületek – fontos témakörök mind a fogyasztók számára, és elengedhetetlen, hogy tisztában legyenek legalább az ezekkel kapcsolatos alapvető tudnivalókkal. A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége egy hónapig tartó online médiakampányt indít a fogyasztói tudatosság javítása és a vállalkozások jogkövető magatartásának ösztönzése érdekében. Bővebben...

Támogatva a Fogyasztók Világszervezete célkitűzését a jobb digitális világ iránti igény népszerűsítése érdekében, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (amely a Fogyasztók Világszervezete teljes jogú tagja) csatlakozik ahhoz a nemzetközi kezdeményezéshez (#BetterDigitalWorld), amely kiemelt figyelmet fordít a digitális világ és a fogyasztói bizalom közötti összefüggésekre.  (‘Digital World Consumers can Trust’). Bővebben...

2017. március 15-e a Fogyasztók Világnapja, amikor is a Consumers International (CI: Fogyasztók Világszervezete) a Bizalomra Épülő Digitális Világ jelentőségére hívja fel a figyelmet. A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége, amely a Fogyasztók Világszervezetének teljes jogú tagja, szintén részt vesz a globális méretű kezdeményezésben és óva inti a fogyasztókat többek között személyes adataik kezelését illetően. Bővebben...

„GARANTÁLTAN 4-szer jobban fogsz hallani és megszabadulsz a zörejektől és sípoló hangoktól, amelyeket a hagyományos hallókészülékek okoznak, vagy egy hónap alatt, vagy visszakapod a pénzed”. Ez a hear clear pro2 hallókészülék reklámja, mely alapján sokan a vásárlás mellett döntenek.


A weboldalon azonban nincs feltüntetve a weboldalt üzemeltető cég neve, elérhetősége, egyéb adatai. Mindössze Listóczky Róbert ajánlása, aki leírása szerint hallójárati betegségekkel foglalkozik már 15 éve és vezeti saját rendelőjét.

Bővebben...

Az elmúlt héten tévesen látott napvilágot a sajtóban az a hír, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság bírságolja a kereskedőket akkor, ha azok nem írják ki a területileg illetékes fogyasztóvédelmi hatóság helyes elérhetőségét az üzletben – olvasható a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium internetes honlapján. Bővebben...

További cikkeink...

5. oldal / 99

<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >>

Napi Tipp

1. Mindig kérjük el a blokkot!

Ha később ugyanis a termék meghibásodik és szavatossági-jótállási igényt szeretnék a forgalmazóval szemben érvényesíteni, akkor a vásárlás tényét a blokkal tudjuk igazolni.

MEGNÉZEM

Szavazás

Részt vett-e valaha termékbemutatón?