kedd, január 23, 2018
Text Size

A Fogyasztók Lapja készítőinek célja, hogy minél tudatosabb fogyasztók lépjenek fel a mindennapok jogügyletei során. Hírek, információk, tesztek, tippek és ötletek minden mennyiségben, melyek a fogyasztókat segítik és egyben védik.

Hírek

„GARANTÁLTAN 4-szer jobban fogsz hallani és megszabadulsz a zörejektől és sípoló hangoktól, amelyeket a hagyományos hallókészülékek okoznak, vagy egy hónap alatt, vagy visszakapod a pénzed”. Ez a hear clear pro2 hallókészülék reklámja, mely alapján sokan a vásárlás mellett döntenek.


A weboldalon azonban nincs feltüntetve a weboldalt üzemeltető cég neve, elérhetősége, egyéb adatai. Mindössze Listóczky Róbert ajánlása, aki leírása szerint hallójárati betegségekkel foglalkozik már 15 éve és vezeti saját rendelőjét.

Bővebben...

Az MNB azonnali hatállyal megtiltotta az FxLoop Investment Kft.-nek és a piacfelügyeleti eljárásban érintett természetes személynek, hogy jogosulatlanul bármely, tevékenységet, így különösen betétgyűjtést végezzenek. A jegybank – amely mindenkor kiszűri a piacról a nem felügyelt, engedély nélküli szereplőket – a társaság és az érintett természetes személy kapcsán piacfelügyeleti eljárást folytat és büntetőfeljelentést tett – olvasható az MNB internetes honlapján. Bővebben...

Az internet térnyerésével és a digitalizációval együtt kibővült azon lehetőségek köre is, amelyek adott esetben a gyermekek számára valamilyen kockázattal járhatnak. Zenék, filmek, torrent oldalak – néhány kattintással érhetőek el ma már olyan tartalmak, amelyek engedély nélküli felhasználása szerzői jogsértést eredményezhet. Mindezt úgy, hogy a gyermekek esetleg nem is bírnak arról tudomással, hogy ezzel másoknak anyagi kárt okozhatnak és ennek még súlyosabb jogi következményei is lehetnek. Bővebben...

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jogsértőnek ítélte a Magyar Telekom Nyrt. (Telekom) összehasonlító reklámjait, mert azokban a társaság nem tárgyilagosan hasonlította össze saját és versenytársai 4G mobilinternet-hálózatainak nagyságát. A „legnagyobb 4G hálózat” szlogenű kampányokkal elkövetett jogsértésért 600 millió forint bírságot szabott ki a GVH a Telekomra. Bővebben...

2017. január 15-én kezdetét vette a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének információs médiakampánya. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium támogatásával megvalósuló kezdeményezés keretében a fogyasztók és vállalkozások közérthető televízió- és rádió spotokban nyernek tájékoztatást a békéltető testületek népszerűsítése és az üzleten kívüli értékesítés témakörében jogaikról. Bővebben...

A Szövetség a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium támogatásával Országos Fogyasztóvédelmi Sulirajzpályázatot hirdet Magyarország valamennyi általános- és középiskolája tanulójának, a 8-14 éves gyermekek számára.

Bővebben...

Kezdetét veszi az adventi időszak, közelednek az ünnepek. A készülődéshez hozzátartozik az ajándékok beszerzése is, amit egyre gyakrabban webáruházakból szereznek be a fogyasztók. Gyakran csábítóak az ajánlatok, akár 40-60 %-os árleszállításokkal is találkozhatunk, ezért fontos a fogyasztóknak tisztában lenni néhány alapvető információval, - jogokkal és kötelezettségekkel -, melyek birtokában megkönnyíthetik dolgukat a karácsonyi vásárlásoknál.

Bővebben...

Az elmúlt héten tévesen látott napvilágot a sajtóban az a hír, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság bírságolja a kereskedőket akkor, ha azok nem írják ki a területileg illetékes fogyasztóvédelmi hatóság helyes elérhetőségét az üzletben – olvasható a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium internetes honlapján. Bővebben...

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége már 2016 májusában jelezte több fogyasztóvédelmi feladatkörrel bíró hatóságnak, így köztük a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóságnak is a jósműsorokkal kapcsolatban megfigyelhető visszásságokat. Megtévesztő tájékoztatások, adatvédelmi aggályok – ezek a műsorszámok egy sor fogyasztóvédelmi problémát felvetnek. Többek között bejelentésünk nyomán a Médiatanács részletes vizsgálatot folytatott le, és megállapította, hogy a jósműsorok valóban megtéveszthetik a fogyasztókat, és továbbította hatósági eljárás céljából az eredményeket a Gazdasági Versenyhivatalnak és a NAV Szerencsejáték Felügyeletnek. Bővebben...

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint a Standard Products and Solutions Kft.megalapozatlanul reklámozta egyes termékeit gyógyító hatásokkal, megtévesztette a fogyasztókat a termékek kedvezményes megvásárlásának lehetőségéről, valamint elhallgatta, hogy a fogyasztók a vállalkozás székhelyén vettek részt árubemutatón, így nem élhettek elállási jogukkal. A jogsértésekért a vállalkozásra 33.592.000 forint bírságot szabott ki a GVH, és egyúttal megtiltotta a jogsértő gyakorlatok folytatását – olvasható a GVH honlapján. Bővebben...

A Magyar Nemzeti Bank egy évvel, 2017. december 31-ig meghosszabbítja a 2015 előtt kibocsátott 20.000 forintosok bevonásának határnapját. Így a régi 20.000 forintos címletek szemben a korábbi hírekkel, 2017. december 31-ig törvényes fizetőeszközként használhatók a vásárlások során.

A régi 5.000 és 2.000 forintosokat is bevonja az MNB, azokkal 2017. július 31-ig fizethetünk, az új címletek már forgalomba kerültek.

A bevonást követően a hitelintézetek és a posta 3 évig, az MNB pedig 20 évig térítésmentesen cseréli törvényes fizetőeszközre a régi, bevont bankjegyeket.

Az MNB nemrég közzétett határozatában 8 millió forint piacfelügyeleti bírságot szabott ki a KBC Securities Magyarországi Fióktelepére tiltott piacbefolyásolás miatt. A jegybanki intézkedés oka, hogy a fióktelep döntően valós befektetési szándék nélküli, – az informatikai rendszer hibás automatizmusai által létrehozott – jelentős volumenű tőzsdei megbízásaival potenciálisan hamis, félrevezető piaci jelzéseket adott, továbbá az érintett pénzügyi eszköz árfolyamát mesterséges, rendellenes szinten rögzítette – olvasható az MNB internetes honlapján. Bővebben...

2016. október 28-án került benyújtásra a Magyar Országgyűlés elé az elektronikus hírközléssel és a fogyasztóvédelemmel összefüggő egyes törvények módosításáról szóló T/12733. törvényjavaslat. Ennek háttéranyagaként az Országgyűlés Hivatala részletes infojegyzetet állított össze a témában, amelyből jól látszik, hogyan változnak a vásárlási trendek és melyek az aktuális, leggyakoribb fogyasztói problémák. Bővebben...

További cikkeink...

3. oldal / 96

<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >>

Napi Tipp

1. Mindig kérjük el a blokkot!

Ha később ugyanis a termék meghibásodik és szavatossági-jótállási igényt szeretnék a forgalmazóval szemben érvényesíteni, akkor a vásárlás tényét a blokkal tudjuk igazolni.

MEGNÉZEM

Szavazás

Részt vett-e valaha termékbemutatón?