péntek, július 20, 2018
Text Size

A Fogyasztók Lapja készítőinek célja, hogy minél tudatosabb fogyasztók lépjenek fel a mindennapok jogügyletei során. Hírek, információk, tesztek, tippek és ötletek minden mennyiségben, melyek a fogyasztókat segítik és egyben védik.

Hírek

A fogyasztók egyik legfontosabb joga, hogy bármikor panasszal fordulhatnak a vállalkozásokhoz, amelyek azzal kötelesek érdemben foglalkozni. A panaszkezelésnek emellett is még több fontos előírása van és nem csak egyféle mód van a kifogás megtételére, azt meg lehet tenni szóban személyesen, telefonon és írásban is.

Bővebben...

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége a fogyasztók érdekében közérdekű pert indított a H & M Hennes & Mauritz Ruházati Kiskereskedelmi Kft. ellen a 2016. augusztus 18-án tömegesen visszautasított és nem teljesített webshopos megrendelések ügyében.

A bíróság jogerős ítéletében megállapította, hogy a H & M Hennes & Mauritz Ruházati Kiskereskedelmi Kft. 2016. augusztus 18. napján nem szolgáltatta a megrendelt és visszaigazolt termékeket azon fogyasztók egy része számára, amelyeknek a megrendelést követően előzetesen pozitív tartalmú, az ajánlattal megegyező visszaigazolást küldött. Bővebben...

Egyre többen tudnak már a fogyasztók a békéltetés lehetőségéről és arról, hogy a békéltető testületek fogyasztóvédelmi vita esetén ingyenes, gyors megoldást kínálnak a vállalkozással való megegyezés érdekében. Országszerte elérhetőek és legyen szó akár egy vitás telefonszámláról, hűségszerződésről, jogtalan gázszámláról, garanciális kifogásról, segítenek annak elintézésében és a megegyezésben.

Bővebben...

A fogyasztók körében egyre divatosabbnak számít az internetes vásárlás, sokkalta egyszerűbb és kényelmesebb, sokak szerint hatékonyabb formája ez a vásárlásoknak. Azonban ilyenkor nincs ott a termék a vásárló előtt, nem tudja megnézni és csak átvételkor szembesülhet azzal, olyan-e, mint amilyenre számított. Épp ezért ilyenkor a fogyasztók különleges védelemben részesülnek és többletvédelem illeti meg őket.

Bővebben...

Valentin-napi ajándékozás után sokan viszik vissza az üzletekbe a korábban meglepetésnek szánt termékeket és próbálják azt kicseréltetni. Nem mindegy azonban, hogy erre miért kerül sor. A kereskedő ugyanis csak és kizárólag a hibás árucikkeket köteles kicserélni (vagy épp a kijavítást felajánlani, ha számára ez az olcsóbb megoldás). Egyébként viszont (hacsak ezt külön nem vállalta), nem köteles visszavenni a hibátlan terméket.

Bővebben...

A fogyasztó egy bedobott szórólapról választotta ki azt a vállalkozást, amellyel elvégeztette a redőnye cseréjét. „Számla nélkül olcsóbb” – szólt a szóbeli figyelemfelhívás, a fogyasztó pedig ebbe belement. Később viszont, mikor probléma volt a redőnnyel, a cég még csak nem is válaszolt neki, majd pedig letagadta, hogy szerződést kötött a fogyasztóval. Mivel pedig semmilyen papírja nem volt az átadott pénzösszegről a panaszosnak, jogait sem tudta eredményesen érvényesíteni a békéltető testület előtt. Bővebben...

A fogyasztók körében máig több fogyasztói tévhit él a lehetőségeiket illetően. Ezek közül az egyik, hogy három napon belül még bármikor, bármilyen okkal ki lehet cseréltetni a terméket a kereskedővel vagy vissza lehet kérni annak vételárát. Ez azonban nincs így, és egyes egyedül a tartós fogyasztási cikkek esetében kérhető rögtön a csere, méghozzá három munkanapon belül - de ott is csak bizonyos feltételek teljesülése esetén. Bővebben...

Ma Magyarországon több különböző, fogyasztóvédelmi feladatkörrel bíró hatóság felel azért, hogy a vállalkozások betartsák a fogyasztóvédelmi előírásokat. Az alábbiakban rövid betekintést nyújtunk abba, hogy az állami szervek közül mely részfeladatokért ki felel.

Bővebben...

Több felmérés is szólt arról, hogy a fogyasztók jelentős hányada feladja, ha valamilyen problémát tapasztal egy vállalkozással. Nem viszik tovább az ügyet, így az nem is oldódhat meg. Holott éppen az egyedi fogyasztóvédelmi vitás ügyek ingyenes, gyors megoldása érdekében működnek a békéltető testületek. A fogyasztóvédelmi hatóság pedig a jogsértések kivizsgálásáért felelős, aminek adott esetben bírság is lehet az eredménye a cégre nézve.

Bővebben...

Az többek előtt ismert, hogy a terméket bizonyos esetekben vissza lehet vinni a kereskedőkhöz, ugyanakkor az már közel sem mindegy, miért kerül arra sor, és ezt milyen időtartamon belül teszi meg a fogyasztó. 72 órás szabály nincsen, ahogy három napos sem – és három munkanapon belül is csak akkor lehet rögtön cserét kérni a kereskedőtől, ha tartós fogyasztási cikkről van szó és a hiba miatt azt nem lehet használni.

Bővebben...

A fogyasztó interneten rendelt és vásárolt meg egy gázkonvektort 70.000 Ft-ért, de néhány nappal később meggondolta magát, és az árucikket visszajuttatta még tizennégy napon belül a vállalkozásnak. Ennek ellenére a cég továbbra is visszatartotta a korábban kifizetett összeget, arra hivatkozva, hogy még szüksége van az eredeti számlára is a visszautaláshoz. Megteheti-e ezt egy webáruház?

Bővebben...

Sokfelé hallani, hogy mindig meg kell őrizni a vásárlásról kapott számlát-nyugtát. Ez nem véletlen! Jó, ha tudják a fogyasztók, hogy az nem kevesebbet jelképez, mint egy szerződést, a fogyasztó és a vállalkozás között. Ennek megfelelően, ha hibás lenne a termék, sokkalta hatékonyabban tudják jogaikat érvényesíteni, amennyiben a blokk megvan. Bővebben...

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium támogatásával megrendezi az „Országos Fogyasztóvédelmi Sulirajzpályázatot” Magyarország valamennyi általános- és középfokú oktatási intézményének tanulói számára. A program elsődleges célcsoportjaként a fiatal fogyasztók (a legfiatalabb 8 évesektől a 14 évesekig) és tanáraik kerültek meghatározásra. „Készült a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium támogatásával.” Bővebben...

További cikkeink...

3. oldal / 99

<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >>

Napi Tipp

1. Mindig kérjük el a blokkot!

Ha később ugyanis a termék meghibásodik és szavatossági-jótállási igényt szeretnék a forgalmazóval szemben érvényesíteni, akkor a vásárlás tényét a blokkal tudjuk igazolni.

MEGNÉZEM

Szavazás

Részt vett-e valaha termékbemutatón?