kedd, szeptember 25, 2018
Text Size

A Fogyasztók Lapja készítőinek célja, hogy minél tudatosabb fogyasztók lépjenek fel a mindennapok jogügyletei során. Hírek, információk, tesztek, tippek és ötletek minden mennyiségben, melyek a fogyasztókat segítik és egyben védik.

Hírek

Tartós fogyasztási cikkek, javító-karbantartó szolgáltatások, új lakások – a vállalkozásoknak több esetben is kötelező jótállást kell vállalniuk az általuk eladott dolgokra vagy a nyújtott szolgáltatásokra. Mit is jelent ez a gyakorlatban?

Bővebben...

A fogyasztó internetről rendelt meg egy kétszázezer forintos televíziót, amely azonban három héttel később meghibásodott, a panaszát pedig elutasították. „A képernyőn sérülést fedeztünk fel, a garanciát megvontunk.” – szólt a vállalkozás válasza. A békéltető testület a vitás ügyben a fogyasztónak adott igazat, hiszen a televízióra kötelező egyéves garancia (jótállás) vonatkozott, amit nem lehet csak úgy megvonni.

Bővebben...

Napjainkban a fogyasztókat a vállalkozások szinte bombázzák a különböző hirdetésekkel, reklámokkal, információkkal. Sokszor meg is kérdőjelezik ezek tartalmát, és a fogyasztók ma már sokkal tudatosabbak. Például nem feltétlenül hiszik el egy meghirdetett akciónál, hogy ott ténylegesen árleszállítás történt és az internet segítségével ellenőrzik is akár ezt az állítást.

Bővebben...

A fogyasztók egyik legfontosabb alapjoga, hogy amennyiben nem elégedettek az üzletben valamilyen termékkel vagy szolgáltatással, vagy akár az eladó magatartásával, úgy panaszuknak hangot tudjanak adni.

Bővebben...

A fogyasztók számára kiemelten fontos információ a termékek ára, és közel sem mindegy, hogy mennyit költenek egy-egy árucikkre. Épp ezért az árfeltüntetésre szigorú fogyasztóvédelmi előírások vonatkoznak.

Bővebben...

Magyarországon 2018-ban továbbra is az e-kereskedelem áll a fogyasztóvédelem fókuszában. Az internetes vásárlások számára egyre csak nő, több felmérés pedig igazolja, hogy a fogyasztóknak az online megrendelésekbe vetett bizalma tovább javult, legyen szó akár a belföldi, akár pedig a határon átnyúló vásárlásokról.

Bővebben...

Napjainkban a közüzemi szolgáltatások szinte megkerülhetetlenek, vizet, áramot mindenki fogyaszt. A társasházakban, lakásszövetkezetekben élő fogyasztók pedig sok helyen távfűtéssel fűtik otthonukat. Mint minden közüzemi szolgáltatás esetében, itt is több dologra oda kell figyelniük a fogyasztóknak.

Bővebben...

A fogyasztó százezer forintos kávéfőzőt vásárolt, ami nem sokkal a vásárlást követően elromlott. Hiába javították azt később öt alkalommal, a vállalkozás továbbra is csak javítani volt hajlandó. Holott a fogyasztó jogosult volt a cserére, hiszen számára már jelentős sérelmet okozott, hogy nem tudja használni a megvett terméket – mondta ki a békéltető testület eljáró tanácsa. A fogyasztókat különleges jogok illetik meg, ha a megvett árucikk elromlik!

Bővebben...

A tizennyolc éven aluli fogyasztók speciálisan védendő fogyasztóknak minősülnek, akik fiatal korukra való tekintettel kiemelten sérülékenyek. Épp ezért esetükben különleges fogyasztóvédelmi előírások érvényesülnek és számukra bizonyos termékeket egyáltalán nem vagy csak szigorú feltételekkel lehet értékesíteni vagy reklámozni.

Bővebben...

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége a fogyasztók érdekében közérdekű pert indított a Játékvár.hu Kft. ellen, tekintettel arra, hogy az Általános Szerződési Feltételeiben több, a fogyasztókra nézve hátrányos, tisztességtelen kikötést alkalmazott.


A Fővárosi Törvényszék elsőfokú, még nem jogerős ítéletében mindenben osztotta a FEOSZ álláspontját, és megállapította a sérelmes általános szerződési feltételek érvénytelenségét annak tisztességtelensége okán a kikötés nyilvánosságra hozójával szerződő valamennyi félre kiterjedő hatállyal.

Bővebben...

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége időről időre tesztekkel méri, hogy a különböző szektorokban hogyan érvényesülnek a fogyasztóvédelmi jogszabályok, sérülnek-e a fogyasztói jogok, szükséges-e a jogszabályok felülvizsgálata. Szövetségünk a tesztek segítségével nagymértékben kívánja ösztönözni a tudatos fogyasztói magatartás elterjesztését.

Bővebben...

Igen! Azonban a kérdés és válasz nem ennyire egyszerű. Tény, hogy a szemétszállítás egy közszolgáltatás, azt tehát a fogyasztók kötelesek igénybe venni akkor is, ha esetleg nem is keletkezett elszállítani való hulladék. Azonban a helyzetet árnyalja, hogy a fogyasztóknak lehetőségük van szüneteltetni is a közszolgáltatás igénybevételét, amelynek lehetséges eseteiről a települési önkormányzatok maguk határoznak.

Bővebben...

Legyen szó akár a földgáz- vagy villamosenergia szolgáltatásról, mindkét esetben több békéltető testületi ügy mutatja a fogyasztók rendszeres kifogásait. Egyértelműen vitatják azt, hogy hozzányúltak az órához és nem értenek egyet a kiszabott nagy összegű kötbérrel. Mit tehetnek ilyenkor a fogyasztók?

Bővebben...

További cikkeink...

2. oldal / 100

<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >>

Napi Tipp

1. Mindig kérjük el a blokkot!

Ha később ugyanis a termék meghibásodik és szavatossági-jótállási igényt szeretnék a forgalmazóval szemben érvényesíteni, akkor a vásárlás tényét a blokkal tudjuk igazolni.

MEGNÉZEM

Szavazás

Részt vett-e valaha termékbemutatón?