szerda, február 20, 2019
Text Size

A Fogyasztók Lapja készítőinek célja, hogy minél tudatosabb fogyasztók lépjenek fel a mindennapok jogügyletei során. Hírek, információk, tesztek, tippek és ötletek minden mennyiségben, melyek a fogyasztókat segítik és egyben védik.

Hírek

Habár már 2014. óta a webáruházakra rendkívül szigorú szabályok vonatkoznak, ennek ellenére még mindig előfordul a címben jelzett kikötés. Ebben az esetben a fogyasztókat megfosztják a tizennégy napos indokolás nélküli elállási jog gyakorlásának lehetőségétől. Megteheti-e ezt a kereskedő? A kérdés nem is olyan egyszerű: általában nem lehet ezt kikötni minden egyes termékre, de itt is vannak bizonyos kivételek!

Bővebben...

Elég felmennünk a közösségi oldalakra vagy éppen más internetes oldalakra ahhoz, hogy a vállalkozások számtalan különböző ajánlattal, reklámmal bombázzanak bennünket, fogyasztókat. Ezek közül a kereskedők közül pedig többről még sosem hallottunk, és nem ismerjük, ezért pedig körültekintően kell eljárni, utána kell nézni, ki is a másik fél! Ha már előre tudjuk, mit kell ellenőrizni, akkor sok felesleges bosszúságtól kímélhetjük meg magunkat!

Bővebben...

Amikor az interneten vásárolnak valamit a fogyasztók, az nincsen előttük, és legjobb esetben is csak az online közzétett képekre, videókra, tesztekre hagyatkozhatunk, amikor szeretnénk eldönteni azt, hogy tetszik-e tényleg. Épp ezért a fogyasztókat védik az előírások és ilyenkor – bizonyos kivételekkel – meggondolhatják magukat tizennégy napon belül és ekkor vissza kell kapniuk az általuk kifizetett teljes összeget.

Bővebben...

Gáz, áram, víz, távhő - mind olyan szolgáltatások, amelyek megkerülhetetlenek ma már a fogyasztók számára. Ugyanakkor épp emiatt az ilyen szolgáltatást nyújtó vállalkozásokat (közszolgáltatók) még szigorúbb panaszkezelési kötelezettségek terhelik, amelyekről jó, ha tudnak a fogyasztók!

Bővebben...

Sokszor teszik fel a fogyasztók kérdésként azt, hogy hány javítás után kérhetik az adott hibás termék cseréjét? Ennek a kérdésnek van is alapja, hiszen bizonyos kereskedők akár a három-négyszeri sikertelen javítás és a továbbra is működésképtelen termék ellenére kizárólag a javítást hajlandóak vállalni. A cserét vagy pedig a vételár-visszafizetést elutasítják. Joggal teszik ezt?

Bővebben...

Egy-egy nagyobb leárazás alkalmával felmerül a kérdés: köteles-e később a kereskedő cserélni a terméket, ha az nem tetszik a megajándékozottnak? Rendszerint nem, de a válasz közel sem ilyen egyszerű!

Bővebben...

Tönkrement a nemrég megvett termék, de már kidobtuk a vásárlásról kapott számlát vagy el is felejtették átadni számunkra? Tudni kell, ha fogyasztóvédelmi probléma van, úgy a fogyasztóknak kell bizonyítani, hogy valóban az érintett kereskedőtől vették az árucikket. Ezt a vásárlásról kapott bizonylattal (számla-nyugta) lehet megtenni. De mi van akkor, ha a számla már rég nincs meg, vagy eleve azt meg sem kaptuk?

Bővebben...

Arról már szinte mindenki hallott, hogy általában a fogyasztó meggondolhatja magát internetes vásárlásnál, és tizennégy napon belül visszaküldheti a terméket az átvételtől számítva. Ekkor vissza kell kapni a teljes kifizetett összeget. Itt is azonban nem árt tudatosan eljárni, hiszen számos olyan kivétel van, amikor mégsem illeti meg a fogyasztókat a fenti lehetőség! A leggyakoribb, fogyasztókat érintő példákat közöljük, amelyek a mindennapokban általában előfordulhatnak.

Bővebben...

Nem egyszer előfordul, hogy a fogyasztónak valamilyen kifogása támad az üzletben a kereskedővel, de utóbbi megsérti a kötelezettségét és azzal egyáltalán nem foglalkozik. Mit tehet ilyenkor a fogyasztó? Nagyon is sok mindent, hiszen épp erre az esetre (is) szolgál a Vásárlók Könyve, amibe bármikor beírhatja a vásárló a kifogását! Ez ilyenkor írásos, harminc napon megválaszolandó panasznak számít!

Bővebben...

Számtalanszor előfordulhat a mindennapokban, hogy az üzletben vásárolva nem vagyunk elégedettek a kiszolgálással, és hiába említjük meg panaszunkat szóban, azzal nem is törődnek. Nagyon kevesen tudják a fogyasztók közül, hogy a kereskedő nem veheti félvállról a megtett kifogást és azzal igenis foglalkoznia kell!

Bővebben...

A hibás termék árának levásárlása, vagy azonnali pénzvisszafizetés már a legelső meghibásodásnál: ezek olyan tévhitek, amelyek máig előfordulnak a fogyasztók körében. Nem árt ezért tisztázni, hogy melyek pontosan a fogyasztói alapjogok, mire terjednek ki és meddig érvényesíthetőek! Ahogy az sem mindegy, hogy a hiba pontosan mikor jön elő a vásárlástól számítva.

Bővebben...

A fogyasztó megrendelt egy 100.000 Ft-os televíziót a webáruháztól, de nem tetszett neki, ezért visszaküldte tizennégy napon belül. A kereskedő visszaigazolta, hogy megkapta a terméket, de egészen addig nem akarta visszautalni a pénzt, amíg a fogyasztó vissza nem küldi az eredeti számlát is. Megteheti-e ezt a kereskedő és kinek volt igaza?

Bővebben...

Sokan csak felesleges papírnak tartják a számlát, és nem egy fogyasztó minden blokkot kidob a vásárlást követően. Pedig, ha később fogyasztóvédelmi probléma van az adott termékkel, például nem működik, vagy be sem kapcsol, akkor csak a kapott számla-nyugta ellenében lehet reklamálni a kereskedőnél! Máskülönben az eladó ugyanis zokszó nélkül elutasíthatja a panaszt. Ha pedig tartós fogyasztási cikkről volt szó, akkor szintén el kell fogadni a nyugtát, amennyiben a jótállási jegyet át sem adták a fogyasztónak.

Bővebben...

További cikkeink...

2. oldal / 102

<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >>

Napi Tipp

1. Mindig kérjük el a blokkot!

Ha később ugyanis a termék meghibásodik és szavatossági-jótállási igényt szeretnék a forgalmazóval szemben érvényesíteni, akkor a vásárlás tényét a blokkal tudjuk igazolni.

MEGNÉZEM

Szavazás

Részt vett-e valaha termékbemutatón?