szerda, december 13, 2017
Text Size

A Fogyasztók Lapja készítőinek célja, hogy minél tudatosabb fogyasztók lépjenek fel a mindennapok jogügyletei során. Hírek, információk, tesztek, tippek és ötletek minden mennyiségben, melyek a fogyasztókat segítik és egyben védik.

Hírek

Hogyan érdemes bankszámlát választani? Kié a felelősség, ha ellopták a bankkártyát?  Mit lehet tenni, ha falba ütközünk és a bank elutasította a panaszt? – többek között ilyen és ehhez hasonló kérdésekre is választ kaphatnak a fogyasztók, ha ellátogatnak a Miskolci Kocsonyafarsangra. A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége a Művészetek Házában várja az érdeklődőket a farsang ideje alatt, 2016. január 29-31. között minden nap 11.00 – 16.00 között. Bővebben...

Nem követte a címben jelzett jótanácsot az a fogyasztó, aki 15.000 Ft-os szandált vásárolt, azonban annak már egyszeri hordását követően szétszakadt a belső talpánál lévő ragasztás. Még csak azt sem tudta bizonyítani a kapcsolódó békéltető testületi ügyben, hogy egyáltalán kivel kötött szerződést, igényét pedig el kellett utasítani. A kapott bizonylatot tehát érdemes mindig megőrizni és amikor a hibát bejelentik a vásárlók ahhoz ragaszkodni, hogy az eredeti blokkot adja vissza az eladó, ha azt korábban tőlük elkérte! Bővebben...

A fogyasztót nem várt meglepetés érte otthon, mikor szembesült az új hűtőszekrényének hiányos és törött belsejével. A problémáit azonban hiába jelezte azonnal a cég felé, ott nem foglalkoztak vele. Később végül bebizonyosodott, hogy a vállalkozásnak kötelessége a hűtőszekrényt kicserélnie vagy annak vételárát visszafizetnie. Bővebben...

Hiába vonatkozott egy éves kötelező jótállás a fogyasztó karácsonykor vásárolt és utóbb meghibásodott táblagépére, ennek ellenére a javítását - kizárólag díj ellenében - végezte volna el a vállalkozás. Végül, mivel a kereskedő nem bizonyította be, hogy a termék az eladáskor még hibátlan volt - ingyen javítás járt a fogyasztónak.

Bővebben...

A karácsonyi forgatagban, mivel az üzletben sokan voltak, a fogyasztó nem próbálta ki az új televízió készülékét, csupán a csomagolás megbontása után azt ellenőrizte le, hogy a képernyő törésmentes. Aláírásával igazolta is, hogy a készüléket sérülésmentesen szállítja haza. Később, a televízió otthoni kicsomagolását követően a fogyasztó hibázott, mivel nem olvasta el a mellékelt használati útmutatót, így egy olyan fóliaréteget is eltávolított a készülék képernyőjéről, mely hiányában a televízió nem alkalmas 3D funkcióra. Bővebben...

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége bíróság előtt támadta meg az SPS Doctors Holding Kft., új nevén Standardps Europe Holding Kft. vállalkozás által használt blanketta szerződés egyes feltételeit. A másodfokú bíróság helyben hagyta az elsőfokú ítéletet, mely teljes egészében helyt adott a keresetnek, azaz immár jogerősen kimondta egyrészt, hogy tisztességtelen a már nem hatályos jogszabályra való hivatkozás. Bővebben...

Azt mondták, hogy beáztatta, ezért kijavítatlanul kapta vissza a fogyasztó azt a nyolcvanezer forintos telefont, ami a kiszállítást követően már be sem kapcsolt. A garanciát pedig megvonták. Holott a készülékre egy éves kötelező jótállás vonatkozott, amit nem lehet csak úgy törölni és „nem rendeltetésszerű használatra” vagy „korrózióra” hivatkozni. A cég pedig nem bizonyította be, hogy a termék az eladáskor még hibátlan volt, ezért ingyen javítás vagy csere járt a fogyasztónak.

Bővebben...

Azt mondták, hogy beázott, ezért nincs lehetősége a fogyasztónak arra, hogy a hibás készülékét garanciálisan megjavítsák vagy kicseréljék. A fogyasztó nem értette, hiszen mindvégig rendeltetésszerűen használta a telefont, a jegyzőkönyv azonban mégis ennek az ellenkezőjét állapította meg, ami a garancia megvonásával járt. Végül a vállalkozás nem tudta bizonyítani a „nem rendeltetésszerű használatot”, ezért járt az ingyen javítás vagy csere a fogyasztónak. Bővebben...

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint a 4Life Direct Kft. és a Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott az Időskori Biztonság életbiztosítás népszerűsítésekor, mert valótlan állításokat jelenítettek meg a szolgáltatás jellemzőiről, valamint megtévesztően azt a látszatot keltették, hogy a biztosítást a 4Life Direct Kft. nyújtja. A jogsértésért összesen 99.000.000 forint bírságot szabott ki a GVH. Bővebben...

Akik eddig a Távszámla szolgáltatást vették igénybe, azoknak lépniük kell, mert nem fogják tudni használni a jövőben ezt a szolgáltatást. Helyette a Díjnet szolgáltatást lehet igénybe venni, ahol a jövőben is egyszerűen, online kezelhetik számláikat a fogyasztók.

Bővebben...

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége pályázatot hirdet meg Magyarország általános- és középfokú oktatási intézményei, valamint tanulóik és pedagógusaik részére az Országos Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Sulitáborban történő díjmentes részvételre.

Bővebben...

Varrás mentén szétszakadt cipő, kétóránként kikapcsoló mobiltelefon esetén sokszor felmerül a kérdés, hogy tehetünk-e valamit, vagy el kell viselnünk ezeket a károkat. Ilyenkor esik szó a címben szereplő jótállás, szavatosság, garancia kulcsszavakról, de hogy ezek pontosan mit jelentenek, azt sokan nem tudják. Bővebben...

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének tapasztalatai szerint még mindig nincsenek a fogyasztók kellőképp tisztában azzal, mit tehetnek, ha például nem kaptak meg egy küldeményt vagy milyen egyéb dolgokra szükséges odafigyelni akkor, ha postai szolgáltatást vesznek igénybe. Az alábbiakban összefoglaljuk a legfontosabb tudnivalókat. Bővebben...

További cikkeink...

10. oldal / 96

<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >>

Napi Tipp

1. Mindig kérjük el a blokkot!

Ha később ugyanis a termék meghibásodik és szavatossági-jótállási igényt szeretnék a forgalmazóval szemben érvényesíteni, akkor a vásárlás tényét a blokkal tudjuk igazolni.

MEGNÉZEM

Szavazás

Részt vett-e valaha termékbemutatón?