kedd, április 24, 2018
Text Size

A Fogyasztók Lapja készítőinek célja, hogy minél tudatosabb fogyasztók lépjenek fel a mindennapok jogügyletei során. Hírek, információk, tesztek, tippek és ötletek minden mennyiségben, melyek a fogyasztókat segítik és egyben védik.

Hírek

A fogyasztó költözés miatt (Vácról Budapestre) kérte az előfizetői csomag (internet, tv, vezetékes telefon) áthelyezését a szolgáltatótól. A szolgáltató ennek nem tudott eleget tenni, így arra akarta kötelezni a fogyasztót, hogy fizesse tovább az előfizetői díjakat, mert ő a régi címen szolgáltat. A fogyasztó nem akart olyan szolgáltatásért fizetni, amit nem tud igénybe venni, a szolgáltató felmondta a szerződést végül és 180.000 Ft kötbér megfizetését kérte a fogyasztótól a hűségidő alatti szerződés megszüntetés miatt. Lehetséges ez? Bővebben...

A fogyasztó hétvégi házába nem szeretett volna vezetékes internet szolgáltatást bekötni, hiszen csak két-három hetente töltötte ott a hétvégét, viszont internetre szüksége volt ebben az időszakban is. Mobilinternet előfizetést vásárolt, rögzítették is, hogy hol szeretné használni, igénybe venni a szolgáltatást. A szolgáltató ígérete szerint van lefedettség azon a területen, a fogyasztónak mégsem működött a szolgáltatás. Bővebben...

Az üzleten kívüli értékesítés formájának szabályai szerteágazóak. A jogi szabályozás minden elemének ismertetésére nem vállalkozunk, azonban fontosnak tartjuk egyes szabályok részletesebb magyarázatát. A hatályos szabályozás szerint indokolás nélküli elállási jog illeti meg a vállalkozással kötött szerződése során a fogyasztót 14 napon belül, ha a szerződés megkötésére a vállalkozás üzlethelyiségén kívül került sor. Bővebben...

Nem azt a minőséget kaptunk, amit vártunk? Nem annyit fizettünk, amennyi az árcédulára volt írva? Kevesebbet adott vissza a pénztáros? Nem kaptunk számlát? Hogyan kell panaszt tennünk? Miként érvényesíthetjük jogainkat? Melyek a vállalkozások kötelezettségei? Bővebben...

Kétszázezerért vette, cseh billentyűzettel kapta meg a fogyasztó a laptopot. Panaszt tett, szóba sem álltak vele: már felbontotta a csomagolást, mondták. Igaza volt vajon a cégnek? Bővebben...

„Vízálló telefont vettem. Két hónapig nem látott vizet, jól is működött. Eljött azonban a fürdés pillanata. Ahogyan kell, minden bemenetet lezártam. A kis merülést követően azonban a telefonom elromlott. Visszavittem oda, ahol vettem, de minden kérésemet elutasították” – mesélte egy vízimádó hölgy. „Mit tehetnék, mit tehetek?” – kérdezi. Bővebben...

Interneten adta meg az adatait a fogyasztó, később visszaéltek azokkal és a nevében kötöttek szerződéseket csalók egy hírközlési céggel. Döbbenten szerzett tudomást a kétszázezres, felgyűlt tartozásról, amelyet tőle követeltek, pedig ahhoz semmi köze nem volt. A szolgáltató nem állt vele szóba, de később a békéltető testület előtt meg tudtak egyezni, a követelést pedig törölték. Bővebben...

Az üzleten kívüli értékesítési forma speciális, a hagyományostól eltérő kereskedelmi forma. Ilyen esetben nem kereskedelmi egységben, azaz boltban, vagy üzlethelyiségben vásároljuk meg a terméket, hanem pl. a fogyasztó otthonában, vagy termékbemutatón. A szerződéskötés helye, módja ilyenkor nem hagyományos, ezért külön jogszabályok biztosítanak speciális többletjogokat a fogyasztóknak, mert a jogalkotó úgy tarja, nincs megfelelő lehetősége a fogyasztónak tudatos döntést hozni a termék megvásárlása során. Bővebben...

Előfordulhat, hogy a panaszt a vállalkozás elutasítja. Két dolgot tehetünk ebben az esetben, beírhatunk a Vásárlók Könyvébe, vagy az elutasítást követően békéltető testülethez vagy bírósághoz fordulhatunk. Elutasítás esetén a vállalkozás ugyanis köteles írásban tájékoztatni arról, hogy panaszunkkal - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezhetjük. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást. Bővebben...

A fogyasztó egy német vállalkozástól internetes honlapján keresztül rendelt egy fejhallgatót, amit hosszú várakozást követően postán meg is kapott. A termék mikrofonjának a minősége annyira rossz volt, hogy úgy döntött a fogyasztó, hogy eláll a vásárlástól. A fogyasztó a 14 napos elállási jogát határidőben, írásban, igazolható módon közölt a vállalkozással, és ezzel egyidejűleg postára adva vissza is küldte a terméket a vállalkozáshoz. A vállalkozás azonban nem fizette vissza a jogszabályban meghatározott 14 napon belül a termék vételárát. Bővebben...

Két év garancia van rá - mondták az egyszeri panaszosnak, aki örült, milyen jól járt. A szája azonban már legörbült, mikor egy év múlva tönkrement a cipő és elküldték, készíttesse el ő a szakvéleményt, hogy tényleg rossz volt a minősége. Garancia, jótállás, szavatosság - mi a különbség? Megfejtés alább.

Bővebben...

„Kétmillióért vettem autót…. használhatatlan volt. Nem működött a navigáció, a sebváltó is tönkrement. Panaszkodtam, elhajtottak és még csak jegyzőkönyvet sem vettek fel. Nagyon pipa lettem és a békéltető testülethez fordultam. Aztán az eljárásban a cég vállalta, hogy visszavásárolja a kocsit…” Bővebben...

Nem értett egyet a parkolási bírsággal a fogyasztó! A cég akkor is megbüntette, de a békéltetők előtt már visszavonta a büntetést. A telefonját sem javították meg? Békéltetőkkel ez is megoldódhat… Hogyan? Miért? Megfejtés itt… Bővebben...

További cikkeink...

9. oldal / 98

<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >>

Napi Tipp

1. Mindig kérjük el a blokkot!

Ha később ugyanis a termék meghibásodik és szavatossági-jótállási igényt szeretnék a forgalmazóval szemben érvényesíteni, akkor a vásárlás tényét a blokkal tudjuk igazolni.

MEGNÉZEM

Szavazás

Részt vett-e valaha termékbemutatón?