péntek, október 20, 2017
Text Size

A Fogyasztók Lapja készítőinek célja, hogy minél tudatosabb fogyasztók lépjenek fel a mindennapok jogügyletei során. Hírek, információk, tesztek, tippek és ötletek minden mennyiségben, melyek a fogyasztókat segítik és egyben védik.

Hírek

Fogyasztói jogvitának minősül valamennyi, a fogyasztó és vállalkozás között kötött szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy, valamint a termék minőségével, biztonságosságával és a szolgáltatás minőségével összefüggő vitás ügy. Bővebben...

A tejcsokoládékat vizsgálta februári Szupermenta terméktesztjén a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH). 26 hazai és külföldi előállítású, köztük diabetikus, glutén- és laktózmentes termékeket ellenőriztek a hivatal szakemberei. A tejcsokoládék a kakaó-, tejszárazanyag és tejzsírtartalom alapján nagyon jó minőségűnek bizonyultak, számos termék a „különleges” kategóriának is megfelelt volna. Azonban főként jelölési hibák miatt 17 terméknél hatósági eljárást indult, melyből 4 termék esetében szabott ki bírságot a hivatal. Bővebben...

A fogyasztók és vállalkozások közötti viták gyakran nagyon összetettek, és ezért abban több hatóság és a békéltető testület is érintett lehet. Sok esetben írják le a fogyasztók kérelmükben, hogy a vállalkozástól nem kaptak számlát, vagy a vállalkozás nem válaszolt a panaszkönyvbe írt bejegyzésükre, és kérik az erre vonatkozó jogkövetkezmények alkalmazását is. A békéltető testület azonban kizárólag a fogyasztó és a vállalkozás közötti egyedi vitát bírálhatja el, ha az a fogyasztói szerződés létrejöttével, teljesítésével kapcsolatos. Bővebben...

A fogyasztó a békéltető testülethez fordult miután mosogatógépe a szerviz álláspontja szerint nem volt hibás, annak ellenére, hogy a mosogató program lejárta után a poharai rendszeresen koszosak maradtak. Igényként a termék másik típusú mosogatógépre történő kicserélését jelölte meg. A kérelmét el kellett viszont utasítani, mivel a kicserélés jogszerűen csak ugyanolyan típusra történhet, ezt pedig a fogyasztó nem akarta. Bővebben...

A fogyasztó 2014. decemberben vásárolt egy porszívót 10.000 Ft értékben. A porszívó kétszeri használata után kiderült, hogy hibás. A szerviz javíthatatlannak minősítette, közben az üzlet megszűnt. Egy másik kerületben lévő áruházba ment el a jegyzőkönyvvel a fogyasztó. Miután 2014. 12. hótól- 2015. 03. hóig eltelt egy pár hónap, a családjától kapott egy porszívót, amit neki ajándékoztak, így az üzletben a porszívó vételárát szerette volna visszakapni. De pénzt nem adtak vissza, így kénytelen volt a 10.000 Ft-os vásárlási utalványt elfogadni. Ez azonban nem volt megfelelő számára, később is kérte a vételár visszatérítését. Bővebben...

Évről évre sokakban merül fel a kérdés karácsony után, hogy mit lehet tenni, ha a megajándékozottnak nem tetszik az ajándék. Ha a termék nem hibás, tehát valóban csak a megajándékozott ízlését vagy méretét nem találta el a fogyasztó, akkor a jog nem védi őt, a kereskedő jóindulatára van bízva. Bővebben...

A fogyasztók mindennapi életében gyakran előforduló és visszatérő probléma, hogy a legnagyobb körültekintés ellenére is elvesztik a megvásárolt termék blokkját, számláját illetve sok esetben csak a banki fizetést igazoló tranzakciós igazolással rendelkeznek csupán. De mit tehetnek ezekben az esetekben? Van-e lehetőségük ilyenkor panasszal élni a kereskedővel szemben egy meghibásodott készülék kapcsán? Bővebben...

Minden egyes eljárás kulcsa az, hogy melyik fél mit képes bizonyítani az állításaiból. Mivel a békéltető testületi eljárás egy nagyon egyszerű, és gyors eljárás, a vele szemben támasztott követelmények csak akkor valósulhatnak meg, ha az eljárás egyetlen meghallgatás, és az előzményi iratok alapján lezajlik. Bővebben...

Csaknem egy hónapot várt a javításra a fogyasztó, annak ellenére, hogy a terméket három napon belül vitte vissza a vállalkozás üzletébe, és a vételárat kérte vissza. Mikor beadta a kérelmét a békéltető testülethez, a felek megegyeztek, és a fogyasztó levásárolhatta a termék vételárát. Bővebben...

A vásárlás öröme helyett kellemetlenség jöhet, ha nem őrizzük meg a kapott blokkot, számlát. A nyugta igazolja a vásárlás tényét, helyét, és idejét. Ezekre alapozhatja a fogyasztó későbbi reklamációját. De mi a teendő akkor, ha nincs meg a nyugta, vagy azon épp nem látszik semmilyen, – az igényérvényesítés szempontjából fontos adat?

Bővebben...

A fogyasztói panaszok jelentős része a jótállás és a szavatosság tárgykörébe tartozik. De milyen igényérvényesítési lehetőségei is vannak a fogyasztóknak a vásárlást igazoló dokumentum(ok) bemutatása ellenében? Az alábbiakban egy rövid összefoglaló segít a témakörben eligazodni. Bővebben...

A számla és a nyugta helyes formában történő kiállítása még mindig az egyik legnagyobb kockázatot hordozó tényező a vállalkozások életében. A következőkben néhány alapvető információ segít a fenti témakört áttekinteni. Bővebben...

2016. február elsején veszi kezdetét a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének információs médiakampánya. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium támogatásával megvalósuló kezdeményezés keretében a fogyasztók és vállalkozások összesen százharminc darab közérthető televízió- és rádió sportban nyernek tájékoztatást a békéltető testületek népszerűsítése, jótállás-szavatosság és az üzleten kívüli értékesítés témakörében jogaikról. Bővebben...

További cikkeink...

9. oldal / 96

<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >>

Napi Tipp

1. Mindig kérjük el a blokkot!

Ha később ugyanis a termék meghibásodik és szavatossági-jótállási igényt szeretnék a forgalmazóval szemben érvényesíteni, akkor a vásárlás tényét a blokkal tudjuk igazolni.

MEGNÉZEM

Szavazás

Részt vett-e valaha termékbemutatón?