szombat, február 16, 2019
Text Size

A Fogyasztók Lapja készítőinek célja, hogy minél tudatosabb fogyasztók lépjenek fel a mindennapok jogügyletei során. Hírek, információk, tesztek, tippek és ötletek minden mennyiségben, melyek a fogyasztókat segítik és egyben védik.

Hírek

Az Európai Bizottság már 2016-ban létrehozta az úgynevezett uniós békéltető honlapot (www.ec.europa.eu/odr), amelynek segítségével egyszerűen, játszi könnyedséggel rendezhetőek az online vásárlásból fakadó fogyasztóvédelmi vitás ügyek az Európai Unióban.

Bővebben...

Ha a kereskedő nem foglalkozott a fogyasztó panaszával egyáltalán vagy pedig azt elutasította, akkor a fővárosi és a megyei kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testületekhez kell fordulni az ingyenes, gyors vitarendezés érdekében. Már évek óta annak, hogy ezt az interneten is meg lehet tenni, megfelelően a digitális kor diktálta követelményeknek.

Bővebben...

„Akciós vagy használt terméket nem cserélünk akkor sem, ha hibás” – nem egyszer találkozni ilyen szóbeli kereskedői tájékoztatásokkal, vagy épp kiírásokkal az üzletek falain. Rögtön tisztázni kell: ezek megtévesztő tájékoztatások, és jogszabálysértést követ el az a kereskedő, aki ilyen információt ad a fogyasztóknak! Azonban nem mindegy ilyenkor sem, hova fordul a vásárló jogorvoslatért.

Bővebben...

A felvált talpú cipőt nem javítják, a be sem kapcsoló laptop árát nem adják vissza – többször találkozhatnak a fogyasztók ilyen és ehhez hasonló esetekkel. Az már viszont kevésbé ismert, hogy hova kell fordulni azért, hogy megoldódjon a fogyasztóvédelmi vitás ügy!

Bővebben...

Bárkivel előfordulhat, hogy a háza körül valamilyen, már régebbi, mindennapi használatú fogyasztási cikk elromlik, legyen szó akár egy gázkazánról, hűtőgépről vagy épp egy korábban vásárolt, régi karóráról. Ha ezek elromlanak, és a fogyasztó megrendeli a fizetős javításukat egy vállalkozástól, akkor fontos tudni, hogy az elvégzett munkára hat hónapos kötelező jótállás vonatkozik, amennyiben az ellenérték húszezer forint felett volt!

Bővebben...

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége a Gazdasági Versenyhivatal támogatásával meghirdeti 2019. február 1-jétől az „Országos Rajzverseny Pályázatot” Magyarország valamennyi általános- és középfokú oktatási intézménye számára, két korcsoportban (8-14 évesek, 15-18 évesek).

Bővebben...

Elég felmennünk a közösségi oldalakra vagy éppen más internetes oldalakra ahhoz, hogy a vállalkozások számtalan különböző ajánlattal, reklámmal bombázzanak bennünket, fogyasztókat. Ezek közül a kereskedők közül pedig többről még sosem hallottunk, és nem ismerjük, ezért pedig körültekintően kell eljárni, utána kell nézni, ki is a másik fél! Ha már előre tudjuk, mit kell ellenőrizni, akkor sok felesleges bosszúságtól kímélhetjük meg magunkat!

Bővebben...

Sokan meglepődnének, ha tudnák, hogy a békéltető testületek Magyarországon már majd húszéves múltra tekintenek vissza. Azóta segítenek a fogyasztóknak és vállalkozásoknak rendezni a közöttük lévő vitás fogyasztóvédelmi ügyeket – mindezt ingyen, gyorsan, hatékonyan, egyszerűen. Ráadásul a vállalkozások már 2015 szeptembere óta nem utasíthatják vissza a testületek eljárását és együtt kell működniük a vita megoldása érdekében!

Bővebben...

Magyarországon a fővárosi és a megyei kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testületek feladata, hogy a fogyasztók és a vállalkozások közötti viták elsősorban egyezség útján kerüljenek megoldásra, ingyen és gyorsan. Ha viszont az adott, egyedi vitás ügy egy bank, biztosító, pénztár vagy épp egy befektetési vállalkozás nyújtotta szolgáltatással kapcsolatos, akkor már a Pénzügyi Békéltető Testülethez kell fordulni!

Bővebben...

Ha új családi házat építettünk egy kivitelezővel, vagy épp egy újonnan épített társasházba költöznek be a fogyasztók valamelyik lakásba, fontos tudni, hogy arra is van kötelező jótállás! Bármilyen fogyasztóvédelmi probléma van, három, öt vagy tíz év ilyenkor a jótállási idő, attól függően, hogy milyen épületrész vagy szerkezet, berendezés hibásodott meg.

Bővebben...

A fogyasztók két évig érvényesíthetik a kereskedőkkel szemben a hibás árucikk miatti jogaikat új termékek esetében, használt termék esetében pedig egy évig (ha a termékre ezeknél hosszabb idejű jótállás is vonatkozik, akkor pedig magát a jótállási időt kell figyelembe venni). Nem mindegy azonban, hogyan tesznek panaszt a fogyasztók, hiszen a kereskedői kötelezettségek ez esetben is szigorúak. Azt pedig sosem árt tudni, hogyan kell eljárnia ilyenkor a másik, vitás félnek.

Bővebben...

Habár már 2014. óta a webáruházakra rendkívül szigorú szabályok vonatkoznak, ennek ellenére még mindig előfordul a címben jelzett kikötés. Ebben az esetben a fogyasztókat megfosztják a tizennégy napos indokolás nélküli elállási jog gyakorlásának lehetőségétől. Megteheti-e ezt a kereskedő? A kérdés nem is olyan egyszerű: általában nem lehet ezt kikötni minden egyes termékre, de itt is vannak bizonyos kivételek!

Bővebben...

Arról már szinte mindenki hallott, hogy általában a fogyasztó meggondolhatja magát internetes vásárlásnál, és tizennégy napon belül visszaküldheti a terméket az átvételtől számítva. Ekkor vissza kell kapni a teljes kifizetett összeget. Itt is azonban nem árt tudatosan eljárni, hiszen számos olyan kivétel van, amikor mégsem illeti meg a fogyasztókat a fenti lehetőség! A leggyakoribb, fogyasztókat érintő példákat közöljük, amelyek a mindennapokban általában előfordulhatnak.

Bővebben...

További cikkeink...

1. oldal / 102

<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >>

Napi Tipp

1. Mindig kérjük el a blokkot!

Ha később ugyanis a termék meghibásodik és szavatossági-jótállási igényt szeretnék a forgalmazóval szemben érvényesíteni, akkor a vásárlás tényét a blokkal tudjuk igazolni.

MEGNÉZEM

Szavazás

Részt vett-e valaha termékbemutatón?